Regnet bara öser ner

tors 30 juli

Shit vad det regnar Tjejerna badade en stund i poolen men de kom på att det var mycket bättre att tappa upp ett varmt bad och bada i badkaret med mycket skum.

Jag och Alize ska åka till stan sen och köpa paket till Julia för hon ska ha kalas på lördag. Sen ska Alize till mamma och pappa och sova där i natt, så då tyckte Billy att vi kunde gå och sätta oss på en uteservering, käka och ta någon öl. I detta vädret känns det väl inte sådär jätte lockande.

Läser en jätte bra bok nu, Zebra flickan av Sofia Åkerman. Tänkte skriva ner en dikt från den boken som Sofia har skrivit

"Den dagen du kan gå på snö utan att lämna spår, då ska jag berömma dig
Den dagen du kan gå på hände runt jorden, då ska jag erkänna din styrka
Den dagen alla män i världen har friat till dig, då ska jag tro att du är älskad
Den dagen du kan prata alla världens språk flytande, då ska jag inse att du är duktig
Den dagen du är förstasidesmodell i alla tidningar under samma dag, då ska jag påstå att du är snygg
Den dagen du är perfekt, då ska jag lämna dig ifred"

Tänk att ha så stora krav på sig själv, det måste ju vara fruktansvärt. Riktigt så illa har det aldrig varit för mig men visst har jag mått jävligt dåligt under vissa perioder men det har nog stärkt mig. Tyvärr får man leva med vissa mindre roliga sidor resten av livet. När det gäller mitt jobb och min föräldra roll då är jag väldigt stark och vet precis hur jag vill ha det och litar på mig själv. Men när det gäller mig själv så är inte självförtroendet på topp precis




är inte så bra på det här

Började greja lite med designen på bloggen å tyvärr blev detta resultatet, e långt ifrån färdig. Får fortsätta mer sen. Nu ska jag och Alize åka till stan

Kommentera inlägget här :