1 december, hjälplös.....

torsdag

När vi vaknade i morse kom vi på att shit det e ju julkalendern idag. Kl var 07.06 och Alize sa att det börjar kl 7, men nånstans i bakhuvudet tänkte jag att nej det brukar vara kl 7.15. Så vi klädde på oss snabbt, fixade mackor och varm choklad och sprang in till tv:n. Vi satt beredda kl 07.14.....

Alize fick tv- kalendern som första paket i paketkalendern idag.


Har ringt runt som en tok till olika mottagningare och avdelningar sen igår. Men det är ju tydligen inte en enda jävel som kan hjälpa mig. Imorgon kan jag få hjälp men hur i helvete ska jag stå ut.

Har gått in i v. 40 idag och håller verkligen tummarna för att bebisen stannare kvar ett tag till för jag måste fixa det andra först innan här kan födas barn. Nu blir det piller i alla dess former och sängen


Kommentarer :

#1: Nina

Ja, men alltså det är ju illa med såna gravida! Känner en som har tre barn sen tidigare och hon tjatade hål i huvudet på mig via fb om att förlossningen va nära att starta. TVÅ månader innan BF! Jag tycker väl att efter 3 barn borde man väl veta bättre??



Stefan kom på i morse att det va den första december. Och att jag inte köpt någon kalender till Nicole. Förra året hade jag köpt en chokladkalender men då tyckte hennes farfar att det va så billigt så hon fick en av han oxå. Så i år bara för att jag struntat i det så har hon inte fått någon. :S Får åka till affären sen så hon får när hon kommer hem från dagis o fan ta svärfar om han har köpt en som hon får till helgen!



Va är det för fel på dig? Eftersom du ringt runt en massa? Inget allvarligt hoppas jag! Eller är bebis på väg ut? ;) Hoppas du inte tog åt dig av mitt inlägg, du får gärna önska högt att du vill att bebis ska komma. Du har ju ont och vart tyst så länge. Den kan ju faktiskt komma när som helst. Två veckor innan eller två veckor efter BF. hihi..



Hoppas du får en kanonbra dag! Kram

skriven
#2: Anonym

Åh shitt, så fort det gått alltså. Sänder extra tankar till dig.

Kram

skriven
#3: Coquina

Vad jobbigt, hoppas bebis stannar inne ett tag till! Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där och tävla =)

skriven

Kommentera inlägget här :