30 jan- LÅNGPROMENAD

Har hunnit riktigt mkt idag fast att jag gick och la mig igen i morse och sov till kl 10.

Gjorde dom där tråkiga måstena...städa, tvätta, bädda rent i sängarna. Sen blev det en lång promenad in till stan med Sanna. Kan nog vara en typ 4km kanske enkel väg. Vi gick in, gick runt och letade träningskläder till Sanna och gick hem.

Riktigt skönt och gött att tjöta lite oxå. Tänk vad vi(dom flesta) lever lika liv men man pratar aldrig om det för det ska oftast verka som att hela hemmet bubblar av rosa moln, allt är så pluttigt och gulligt. Ja men det är jätte pluttigt med en gnällande hund, en bebis med kolik, en skrikande tweenie, en katt som bajsar illa...och detta jävla damm överallt....underbara familjeliv:P

Snart ska vi köra Alize till dansen och då ska vi väl passa på att handla.

Måste bara skriva lite skit om försäkringskassan...Vad the f**k håller dom på med. Dom sa till mig att jag inte skulle få några pengar denna månad då dom inte var riktigt klara med handläggningen av min mamma- peng. Nähä, Billy muttrade till dom när vi var där att va fan ska vi leva på luft eller. Ja det tyckte dom. Hon menade på att de flesta mammor fyller i att dom ska vara lediga i ett år framöver och hur många dagar och då funkar det. Tydligen är inte jag som alla andra för jag fyller i månad för månad då jag skulle vilja hoppa in och jobba lite extra snart. Men nej jag skulle ickje få pengar denna månad.

Magsår...jajjamen. Har funderat på hur fan räkningar, mat och annat ska gå ihop. Gråtit har jag oxå gjort, funderat på banklån, ska jag ta ett kvällsjobb, vad fan händer.

Så nu när jag var inne på nätet för att betala räkningar som vi efter många om och men har fixat så visar det sig att jag har fått en utbetalning nu...alltså allvarligt vad fan håller dom på med.? Vet faktikst inte om jag ska vara glad, ledsen eller arg. Vågar jag lita på att detta är mina pengar nu då eller...???

Kommentarer :

#1: Frida- med bebis på jäsning ♥

Va söt du är!

Idag har jag inte haft halsbränna vilket känns såååå

skönt. Hoppas jag slipper det inatt med för idag var jag riktigt utvilad när jag vaknade.



Visst var det skönt ute idag! Har varit ute och gått 2 gånger idag och hunden är mer än nöjd :)



Jag fattar inte heller vad FK håller på med. Märkte bara när sambon hade skickat in papper på hans inkomst. Tog ju 2 månader att få det registrerat och då har vi ändå ringt och mailat dem för att påminna att vi ville se det på nätet.

Jag har anmält för länge sedan vilka dagar jag vill ha betalt för nu men frågan är ju när de pengarna kommer...



Ha en goe kväll gumman



Kram kram

skriven
#2: feztis

Tack så mycket för dina fina ord. Det var knappt att jag orkade hela passet och då var det ändå ett lätt pass för nybörjare :p

skriven
#3: Jonnie

haha ja de tyckte ja me, men de va en liten fet flintskallig gubbe som kom :(

skriven
#4: ☆ m a l i n .

Vad tråkigt att det ska vara så klyddigt att få ut sina pengar.... Tjänstemännen följer sina protokoll men glömmer att det är riktiga människor som sitter där i andra änden och inte har pengar!

Tur att de kom iaf :)

skriven
#5: viki

Sv; Varsågod :)

Det är inte min egna häst, hon är min sköthäst :) Den bästa hästen som finns!

Hur mår du idag? :)

skriven
#6: -MHANNAS.BLOGG.SE-

hej fin blogg, vad har du gjort idag? :)

skriven
#7: Anonym

Alltså vilket bullshit att de flesta mammor fyller i för ett år framöver. Jag gjorde praktik på babysång i gymnasiet och det kan då inte varit många av dom som fyllt i för ett helt år. Alltså gu vad less man blir på dom ibland.

skriven
#8: Molly Bergström, UPPSALA

Dududuu, vill du hjälpa mig att pusha mig själv i rätt riktning? Nu jävlar ska jag tänka framåt och må bättre!!!



Kram :)

skriven
#9: Molly Bergström, UPPSALA

Tack :D det värmer att du vill hjälpa :)

skriven
#10: Mikaela

Sv: Ja det är helt fantastiskt :D

skriven
#11: therese

fin header!

skriven
#12: Stephanie Aminoff

Dagens blogg är igång, målet är att över 110 ska anmäla sig idag! :)

Vore underbart om du kan gå med, du vinner ett inlägg med länk framför 1200 unika!

Anmäl dig NU NU NU ^^

http://aminoffs.se/2012/january/dagens-blogg-5.html

skriven
#13: Clara

Hey, hur är det? :D

skriven

Kommentera inlägget här :