hundträning-torsdag

Shit vilken wow- upplevelse jag har varit med om idag. Jag har fått kontakt med en jätte duktig hundinstuktör som tävlar och har vunnit SM. Han har själv schäfer och är därför duktig på rasen.

Idag var det dags för oss att åka dit. Jag och mamma mötte upp Anette vid rasta och så bar det av hem till Tomas. Svindyrt var det men värt varenda krona.

Först tittade han lite hur Agne var som "person" hund. Sen var det dags att börja. han tog Agne och jag kan ju säga att det kändes som att jag var med i ett sånt där tv- program där människor har problem med sina hundar.

Agne var så duktig. Vi fick mycket teori idag och lite mindre praktik men det kommer att ändra sig. Jag fick lära mig hur JAG ska kontrollera min hund. Kändes väldigt bra när han sa att Agne var väldigt bra mentalt och han i framtiden tror att vi kommer att kunna tävla. Jag var typ tårögd, säger bara till alla som gnäller på våran hund....hahahahaha, släng er i väggen det här kommer bli kanonbra.

Nu har jag och Agne fått mycket läxa som vi ska träna på och sen ska vi dit om knappt två veckor igen. Jag är supertaggad för att träna nu, det var så kul och jag är så glad att jag kunde hitta "det där" hos min hund

Kommentarer :

#1: Nina

vilken härlig bild! :D

skriven
#2: Annika - drömmen om 11 barn

Sv Nej men jag tar inte mig själv som egoist - tyckte mest att kommentaren från denne "någon" var ganska fånig - ändå värd att ta upp. Det är typ 15e snarlika kommentaren på en vecka så det börjar mest bli komiskt att få dom :)

skriven
#3: Sanna

Fan vad roligt! Jag har dock aldrig tvivlat på Agne, han har jag alltid tyckt om. En av de goaste hundar jag vet. Men shit vad kul att du kände att träningen gav dig så mycket. Puss

skriven
#4: Isacs Mamma

aaa de var de, lite för gott till och med:P

skriven
#5: jonnie

Haha ja visst e han söt lilla knut

skriven
#6: Annika

Ja det var nästan som hos Cesar Nillan. Du kommer att klara det bra.

skriven
#7: Caroline Andersson - 18år och blivande mamma

sv: Förhoppningsvis slipper jag gå till soc och kanske även har råd att unna mig själv något, så till nytta kommer dom nog! :)

skriven
#8: SOFIA

Hej snygging! Hoppas allt är bra med dig och att du får en fin dag! Det är så att jag haft lite stressigt men nu är äntligen tävlingen avslutad. Kika in och ha det bäst!

KRAM



Åh så fint kort

skriven
#9: Maria - mamma till Liam ☆

lät riktigt lärorikt verkligen :)

skriven
#10: Hanna - Mode och min vardag

Vad roligt att det gick så bra. :-)

skriven
#11: MADDISENJ

Vad roligt att du gillade mitt inlägg hos kaffehörnan. Hoppas du får en underbar helg!

skriven
#12: LILLA ELIN [DRÖMMEN OM ETT BARN]

Hej där fina du! :)

Vill du hjälpa mig & min sida att nå 1000 som gillar? Det är såhär när vi når 1000 som gillar oss kommer vi ha en jätte stor tävling med massa smycken som står på spel, vill du hjälpa mig? tack på förhand <3 :)

https://www.facebook.com/pages/Bomby-Design/118521298277480

skriven
#13: feztis

Jajamen, det är kul ibland :) Hoppas ni får en fin fredag nu!

skriven
#14: Fröken M

Halloj vännen ! Jag ville bara kika in och önska er en riktigt härlig helg !! kram

skriven
#15: Kaffehörnan

Känns de rätt o de lyckas då är de värt hur mkt som

Ha en snygg helg

skriven
#16: Anonym

Haha vad kul. :) Jag var asstolt när jag hade lärt Malte att vinka. :D Det var fan stort.

skriven

Kommentera inlägget här :