30 sept- Vad gör man?

Idag är det sista dagen på ledigheten. Vad gör man då? Har glömt av hur det känns då jag inte haft semester på 1½ år och börjat jobba igen i och med att jag har vart mammaledig. Men nu känner jag av den här söndagsångesten som jag inte har känt sen ja typ november förra året
 
http://heltenklaanna.blogg.se/2011/november/30-november-sista-arbetsdagen.html
 
Tänkte precis säga att tänk att ett helt år har gått sen dess men det har det ju inte:P
 
Har haft gott i gott med både fredagsmys och lördagsmys denna helgen så idag får det vara slut på sötsaker. När folk tom frågade Billy igår om jag är gravid så kanske jag ska ta det som ett tecken att sluta upp med allt socker och kolhydrater.
 
Blev lite trött igår då det ringdes till mig flertal gånger och fjantades. Nej jag är inte bitter, jag hade barnvakt igår men valde att vara hemma men förstår inte varför allt ska vara så fjantigt bara för att jag inte är med ute.
 
Jag och Billy har ett sånt där förhållande där vi pratar om allt, verkligen allt. Tycker det är tråkigt när folk måste fråga honom om vad jag tycker istället för att bara fråga mig rätt ut själv. Billy vet allt om mig och vad jag tänker men han för inte min talan, prata kan jag själv.  Dra inte upp saker som handlar om mig när jag inte är med och kan förklara mig.

Kommentarer :

#1: Fina Frun

Att vara rak är ju det bästa!

Svar: Precis:)
Anna

skriven
#2: Fröken M

Jag håller med dig - bättre att fråga personen det rör istället för att gå "omvägar", sånt skapar oftast bara missförstånd !
KRAM

skriven
#3: Anonym

Men guuud vad jobbigt med såna människor! Åh det där har jag också varit med om några gånger, typ att nån har gått till mamma eller nåt och frågat om mig. Att det ska vara så svårt att fråga den det berör liksom. :P

skriven
#4: Jonnié Jonsson

Åhh grattis till dig, alltid kul me nått nytt

skriven

Kommentera inlägget här :