För 2 år sedan

Idag för två år sedan så var det Påskafton. Jag och mamma åkte på minnes stund för Lisa. Det var jätte jobbigt men ändå skönt att se alla. Alla grät och grät mycket. Ett bildspel på Lisa rullade på väggen och vi fick förklarat hur Lisa hade dött och hur hon hade haft det de senaste dagarna
 
När vi körde därifrn så grät både jag och mamma helt hysteriskt. Det var då jag inte kunde hålla mig längre. Så jag sa "Mamma, jag måste berätta något". Mamma stannade bilen, "vad?" " Du ska bli mormor igen". Efter en otrolig längtan under lång tid efter barn så blev min mamma otroligt glad för våran skull så hon började gråta ännu mera men då var det blandat med glädjetårar.....
 
Ja det är 2 år sedan idag men det känns som att det var för bara ett par veckor sedan

Kommentarer :

#1: Annika - drömmen om 11 barn

Måste ändå ha varit skönt att få dela med sig av den "hemligheten" i en annars väldigt svår och tung stund <3

skriven
#2: Annika

Jag det glömmer jag aldrig, mitt i allt tragiska så blev jag så himla glad.

skriven
#3: Maria - mamma till Liam ☆

tiden går så fort! och vad bra för er ändå som fick så fina nyheter mitt i sorgen

skriven
#4: Jonnié Jonsson

ja visst e de gott att få va ledig :)

skriven
#5: ansepanse

vilken fin överraskning som mamma din fick mitt i sorgen
tiden går fort
kramar

skriven

Kommentera inlägget här :