Det är ju inte den 30:e det är ju den 31:a

Vilken koll jag har på datum...
 
Har varit en bra dag idag, fick plockat upp här hemma på fm...käkade lite havregrynsgröt(fick bli min lunch) och läste lite i min bok. 
 
Läste en sak i våran lokala tidning idag. Å nej jag är inte rasist över huvudtaget men det är klart att det känns sådär att läsa att asylsökande/flyktingar får förskole platser(dom fixar en helt ny avdelning) för att dom har rätt till det. Ja fast alla de runt 80 barn i Varbergs kommun vars föräldrar som arbetar och står utan barnomsorg har inte dom rätt till förskola. Ibland undar man ju hur samhället tänker. Självklart så ska dom få gå i förskola men nu finns det ju som sagt cirka 80 barn som inte har någon plats och är i akut behov av det och då får dom plats vars föräldrar inte arbetar för dom går och väntar på uppehålls tillstånd. 
 
Jag hade velat få det förklarat för mig för jag förstår faktiskt inte det...dessutom så står kommunen för bussar som tar dom fram och tillbaka till förskolan och dom får vara där 15 timmar vilket säkert då är gratis. Vi behöver förskola som vi garanterat får betala en hel del för och vi får köra ett par extra mil då vi själva naturligtvis får betala bensinen för att det inte finns dagis i närområdet. 
 

Kommentarer :

#1: Maria - mamma till Liam ☆

förstår att du blir besviken när du läser sånt där!

skriven
#2: Fröken M

Jag gör chokladbiskvier,
men det går allt annat än toppen !! ;) Kram

skriven
#3: Kusa Kalle

Hej Anna !
Reagerade faktiskt precis som du idag när jag läste HN.(Faktiskt med tanke på dig) Jag fick dock en ordentlig förklaring av en arbetskamrat som har varit politiker. Denna banomsorg som flyktingarna får bekostas av Migrationsverket (som på så sätt uppfyller de lagar som finns om invandrarbarn) Det problem du har bekostas (skall bekostas) av kommunen och dom skiter i det som du säkert märkt. Hur den än är spär det ju på fördommarna om flyktingar och spelar rakt i händerna på SD..... Som (ärlig) skattebetalare kan man ju undra hur f-n det kan bli så här !!! Men i detta fall gör migrationsverket vad dom är skyldiga till och VBG:s kommun smiter undan.

Svar: Tack Kalle för svaret:)
Anna

skriven
#4: Jonnié Jonsson

jopp ibland e man smart :) o visst e plånboken snygg

skriven
#5: Stina S

Förstår hur du tänker där. Intressant förklaring av Kusa Kalle.

skriven
#6: malin

usch, förstår att de inte är skoj att läsa detta, men jag ska hålla utkik på jobbet om vi får nån plats :)

skriven
#7: Linda-Mamma till Alfred

Ja han är frisk nu, ingen feber men är fortfarande lite kinkig med maten..men det släpper väl;)

skriven
#8: Anonym

Hej Anna,har du kollat med KOMPASSEN i Trönninge, det har du väl säkert....eller?

Svar: Japp, jag har kollat kompassen:)
Anna

skriven
#9: yasmine modell mamma och fru

ja det var det hehe.
nu ska jag lata mig resten av dagen på soffan
händer idag?
kram

skriven

Kommentera inlägget här :