2014- Tillbakablicken del 2

APRIL : 

Min trötthet fortsätter, Alize försökte få med mig på en joggingtur med hunden men jag klarade det inte. Galet trött och kroppen lyder inte. Jag och Billy var barnlediga en lördag, vi gick ut och åt thaimat och sen hyrde vi filmer och köpte godis. Vi var på cirkus med Joey för första gången. 
Jag blev sämre, fysiskt, fick mycket hjärtklappning och då Billy blev riktigt orolig så fick jag åka till akuten och ta nya prover.
Alize fick riktigt bra poäng på programridning. Alize och Sara var och red på islandshästar. 
Påskhelgen var vi och tittade på folkrace. Vi var ute med Impalan och firade påskafton med grillning hos Sanna, Mattias och Eddie. Alize red hopptävling på Kusen. 
Var hemma hos Ida och fikade sen blev det studiebesök på särskolan. 
Alize var med i dressyr tävling i lätt c:2, fick otroligt fina poäng. 
 
MAJ: 

Vi började majmånad med att äta frukost ute, amerikanska pannkakor. Valborg grillade vi hos David och Frida. Vi var på Gekås med Joey vilket gick bra. 
Sprang vår-ruset i Halmstad, grymt nöjd att jag tog mig runt. Vi grejade en del i trädgården. Jag blev dålig på träningen med min hjärtklapning och yrsel. Var ute och tränade hund, spår. Var på casting för tv- programmet Big Brother då jag hade blivit utvald att gå vidare till nästa steg, de ringde flera gånger och messade mig så tillslut åkte jag dit. Var ute och åt med mina arbetskompisar.
Sanna, Mattias och Eddie kom hit. Mattias och Billy gick ut så vi tjejer plus barn fick en myskväll. Min mamma fyllde år. 
Vi hade grillkväll a la sweden rock planering med Sanna oh Mattias. Min mage var inte bra. Vi firade mamma med grillning hemma hos mamma och pappa på mors dag. Firade även mors dag hemma hos svärmor om bjöd på god smörgåstårta. 
 
JUNI: 

I slutet av majmånad så dog vår underbara katt Manson, skriver inte mer om det då vi fortfarande mår dåligt över detta. 
Lämnade Agne på hundpensionat för att kunna åka till Sweden rock festival. Jag och Billy firade två- årig förlovningsdag på srf med wokad älg och våffla till efterrätt. 
Alize tävlade i dressyr. 
Skolavslutning, Alize min lilla groda gick ur 6:an. Hon och en kompis var ute på stan på kvällen och tidigt dagen efter tävlade Alize i dressyr.
Jag och mamma var på filmpremiär. 
Midsommar firades med grillning hos Sanna, Mattias och Eddie. Midsommardagen åkte vi till Lysekil. Vi åt även kvällsmat på stranden. 
Alize blir dålig, svimmar och det var dags för läkarbesök och prover. Kom fram till att hon har lågt blodtryck. Vi åkte och hämtade askan efter vår älskade katt Manson och det blev en sväng till Ikea.
Men det var inte nog med tråkigheter, tre dagar efter att vi hade hämtat hem Manson så dog Kaluha, ponnyn som Alize skötte. Hon har fortfarande inte repat sig efter detta. 
Jag och Alize var statister i en film. 
 
    
    
 
 

Kommentarer :

#1: kaffehörnan

Jag önskar dig en riktig fin dag imorgon då det är Nyårsafton
Håller tummarna de blir ett trevligt 2015
Kram

skriven

Kommentera inlägget här :