30 jan torsdag

Blev sen på jobbet idag så jag fick jobba över lite. När jag ska svänga in på "våran" lilla väg visade det sig att det har hänt en bilkrock så jag kn inte köra där, alltså inte komma hem.
 
Fick köra bort till pizzerians parkering och vänta en stund där tills jag kunde köra hem. 
 
Var väl hemma runt 19-tiden. Åt, duschade, vek tvätt, satte igång en maskin disk, dammade av alla bord/bänk ytor....då säger Alize att jag ska hjälpa henne med hennes matteläxa som hon fick i måndags men väljer att göra kl 20 på torsdag kväll. Jag har varken tid lust eller orl och får då höra vilken dålig mamma jag är och att hon minsann ska säga till sina lärare att hon inte får någon hjälp alls hemma med läxor och så. 
 
Joey tyckte inte att våra köksluckor skulle vara vita längre utan han målade om dem med en orange tuschpenna. 
 
Runt kl 20.30 får Alize för sig att hon ska möblera om sitt rum som hon naturligtvis behöver hjälp med.....
 
Inget av barnen vill gå och lägga sig och jag lyckades precis placera rumpan i soffan. 
 
Snark.....detta är ingen ovanlig dag...detta är min vardag.
 
Oh ja, jag hade jätte gärna levt ett hollywood-fru-liv ibland. Tänk att bara sitta på sin rumpa hela dagarna...oki kanske åka på ett eller två mingelpartyn och ta några simtag i poolen. Mmmm det hade vart ljuvligt...istället för att gå ut till en kall bil kl 07.20 på morgonen och komma hem vid 19- tiden på kvällen....

Kommentarer :

#1: Fröken M

haha... här har du en till som gärna skulle vilja leka hollywood fruga då och då... ;)

skriven
#2: Jonnié Jonsson

nje de e inte klokt, o sen kör folk som galningar

skriven
#3: Mitt Svar

Men hur kommer det sig att du är hemma så sent som 19 på kvällarna?

Svar: Jag jobbar från 7.50-18
Anna

skriven
#4: Maria - mamma till Liam

jobbigt med så långa dagar!

skriven
#5: ansepanse

nej, jag skulle inte vilja ha något Hollywood-fru-liv men jag avundas heller inte din vardag, du har långa dagar
kramar

skriven
#6: Camilla

Hade varit schysst med någon som fixade matlagning, städ och tvätt..nån söt assistent som liknade Brad Pitt kanske, ja det hade varit nåt!

skriven
#7: LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams

Svar: Härligt! Glöm inte anmäla dig på Kaffehörnans blogg också så att din kommentar räknas! :)

skriven

Kommentera inlägget här :