Semester dag 1

tis 30 juni
 
Igår var det min första semester dag. Jag var väldigt stressad det sista på jobbet och det har nog tyvärr inte lagt sig ännu så jag stressar tyvärr vidare. 
 
Jag har väldigt svårt för att koppla av och bara vara. Hade velat ha ro till att ligga i trädgården och läsa en bok men då vi bor på ett berg så kan man inte slappna av när Joey springer omkring. Att vi efter 2 år fortfarande bara har fått upp ett halvt staket gör ju sitt också. 
 
Jag beundrar människor som kan njuta, slappa och ta det lugnt på sin semester, det gör jag först efter typ 2 veckor. Jag vill att det ska hända grejer hela tiden, att typ nu gör vi det och nu gör vi det. Så mycket idéer som jag har samlat i huvudet under hela våren. 
 
Hur spenderade vi dagen i går då? Supertråkigt väder (solen kom på kvällen) så vi var hemma. Fixade och trixade hemma. Möblerade om och påbörjade projektet Joeys rum där det även ska in en stor bokhylla som pga alla saker inte får plats ännu. Vi städade och lagade frukost, lunch och middag plus fika. Kändes som att jag bodde i köket :P Det får bli lite fix här hemma idag också om jag inte får en snilleblixt :P eller om det bara sådär råkar bli sommarväder ;) 

Kommentarer :

#1: mamma mindy

Önskar dig en skön sommar :)

skriven

Kommentera inlägget här :