Hej mitt vinterland...

lör 21 november
 
Vaknade upp till en kall och vit morgon. Nä snö har vi inte men det är frost iaf och mycket så det lyser vitt ute. 
 
Åh vad jag gillar det....klart att värme är bäst men det här jäkla regnandet och gråa vädret får mig att vilja kräkas. Så därför kändes det lättare att gå upp idag. 
 
Julkänslan infinner sig och nu sitter vi och äter frukost med tända ljus och tittar på barnkanalen. 
 
I går var jag och Joey lediga då förskolan var stängd. Då passade jag på att städa då jag inte hunnit något alls i veckan. Fick tvättat en del också innan vi åkte in till stan till BR, J fick en födelsedagspresent av BR och sedan åkte vi och besiktigade bilen. B jobbade länge i går och han jobbar idag också men när han kom hem i gå så hade jag lagat klyftpotatis, lövbiff och wiskeysås sen åt vi det sista av tårtan till efterrätt. 
 
Fick beställt lite julklappar på nätet igår, har inte mycket kvar vilket känns skönt. 
 
Jag tycker om julen när den är planerad så att man slipper stress och när man inte har så stora krav på sig själv. Förra året var jag ute i så god tid så att jag kunde sitta ner den 23:e och spela bingolotto hela kvällen utan att rusa upp och ned mellan varje spel. 
 
Tycker dock det är tråkigt och jobbigt med allt runt om i världen. B har sagt att vi inte ska åka till Lisebergs julmarknad i år eller gå i Göteborg och julhandla pga terrordåd...jag vill inte vara rädd. Jag vill bo i ett land, en värld där ordet terrorist inte existerar. Känns konstigt att vi som ändå har växt upp i ett någotsånär tryggt Sverige ska börja känna av rädslan
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: malin

hade med en såndär härlig julpirrigkänsla i magen idag med frosten ute! :)
o känner med oron över att röra sig pga terror.. usch! i sverige, de är hemskt :(

skriven
#2: Cissi

Å vad mysigt! Känner som sagt också av den där oron. Var ju intill stan igår kväll och har ALDRIG sett så många poliser som det var på centralen. Vet inte vad som är läskigast massa poliser, men mycket mindre folk än vanligt, eller att allt skulle vara som vanligt... Blir så uppenbart att något är fel när det är så mycket folk.

skriven
#3: Camilla

Glad vi fått snö nu, det blir så mkt ljusare och man blir piggare och gladare :D Hellre snö än regn och rusk :)
Men ja, jag tycker det är så hemskt allt som händer i världen just nu. Det känns inte ens tryggt här uppe i Norrland. Herrejösses, de grep den där misstänkta terroristen bara några mil härifrån! :/

skriven
#4: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Fina bilder, känner som du med världen. Det är läskigt :(

skriven
#5: yasmine mamma till dennis och angelina

ja man undrar var nästa terror dåd sker... Sverige kanske och ja antagligen sthlm eller Göteborg, känns lite sjukt.
tragiskt att man inte vet vilken värld ens barn ska behöva växa upp i. känns inte så tryggt.

skriven

Kommentera inlägget här :