Tandläkarbesök

fre 30 oktober
 
I går fyllde min lilla systerson 1 år, grattis grattis. Vi bor tyvärr långt ifrån varandra då han bor i England och vi i Sverige så vi var inte där och firade honom. 
 
Mycket förkylningar är det här hemma och min astma blir jag snart tokig på men det blev en tur till träningslokalen i onsdags iaf och humöret blev på topp. Det är så tråkigt att jag är depp, energin är på noll och när det dessutom känns som att jag har ett litet svart moln över mittt huvud som ger mig otur så känns det inte bättre. Men efter ett träningspass så känner jag mig pigg, stark och problemen är borta för en stund. 
 
J har ramlat igen och återigen känner jag mig som en "kass" mamma. Han slog munnen och fick en fläskläpp, sa att det gjorde ont i tanden men då jag inte kunde se något väntade vi till dagen efter med att åka till tandläkaren.
 
När man är 3 år (snart 4) så har man ju inte varit hos tandläkaren så många gånger men när vi kom in så sa tandläkaren...nä men hej..er känner jag igen. J var helt fascinerad av stolen som man kunde hisa upp och ner och när han hittade knappen så var det kört. 
 
Vi lyckades på något sätt att fota tänderna och när jag och tandläkaren skulle prata och han skulle anteckna så var J´s tålamod slut. Tandläkaren visade då den lilla knappen som man kan trycka på så det kommer vatten. Vi har städerskor här sa han. Joey tyckte ju såklart det var jätte kul ch efter en stund var det vatten över hela golvet. Sköterskan kom in och sa till J och då sa tandläkaren " Han fick det för mig för annars river han väl hela rummet". Åh vad det är roligt som mamma att höra sådant, att överallt dit vi kommer så lär folk känna Joey. Det var fullständig kaos och jag kan ju säg att svetten rann innan vi kom ut därifrån. Tyvärr hade han slagit i sin framtand ordentligt så den är lös och det är svullet så vi ska dit om ett par veckor igen. Sen upptäckte tandläkaren fler skadade tänder som han troligtvis har slagit i när han har ramlat förut. Tandläkaren skrev ett brev som vi kan lämna till försäkringsbolaget....i det dokumenetet så står det att patienten ramlar ofta. 
 
Vi har en underbar unge men ibland hade jag önskat att han var lite lugnare. När vi kom hem bakade vi monstermuffins. Idag tar vi lite sovmorgon innan jobb och förskola sen ikväll blir det till att åka och spöka och tända ljus på kyrkogården. I morgon ska vi åka iväg utan barn, shopping, hotell, restaurang, utekväll och Liseberg står på schemat
 
 

Kommentarer :

#1: malin

vilken härlig tandläkare ändå! men stackars grabben :( hoppas de blir bättre med alla tänder.. o muffinsarna såg riktigt nice ut! :D

skriven
#2: yetirise.blogg.se

Vilken skön tandläkare! Behövs sån personal när man har en vilde! Kan inte annat än säga att jag förstår. Vår Alice är ju mer vild än tam och är ett under att hon inte skadat sig allvarligt *peppar peppar*

Sv John Ajvide Lindqvist är författare och boken heter rörelsen och är del 2 i en serie. Han skriver lite som en svensk Steven king och böckerna är alltid välskrivna. Han första riktigt stora var "låt den rätte komma in" för några år sedan

skriven

Kommentera inlägget här :