Back in business

tors 7 jan
 
Idag tänder vi ljus för min farfar, det skulle varit hans födelsedag idag.
 
Det var dags att ta tag i vardagen, alltid lite motigt att åka iväg till jobbet efter en långledighet. Dock känner jag mig rätt utvilad men hade gärna stannat hemma ett tag till. 
 
Det var så jäkla kallt i morse när vi vaknade så morgonkaffet intogs i sängen där det fanns lite värme iaf. Barnen var hos mina föräldrar idag så att de fick en dag längre jullov i morgon börjar även deras vardag. 
 
Igår var vi hos svärmor och åt. Först fick vi en jätte god räkröra och toastbröd till förrätt och sen fick vi potatisgratäng och fläskfilé grratäng...riktigt gott. Var proppmätt när vi åkte därifrån. Det blev ett bra avslut på ledigheten.
 
När Joey hade somnat i går började jag och Billy titta på en för oss ny serie..."Homeland". Den verkar bra så vi ska nog ta oss igenom dess 5 säsonger.
 
Vi har innan följt Sons of Anarchy, vänner, Game of thornes, Vikings, Lost, Heroes, Revenge m.m.
 
Jag älskar serier så jag har ju typ sett alla gamla klassiker. Men jag och B tycker att det är kul att köra lite seriemaraton på kvällarna så nu är det alltså Homeland

Kommentarer :

#1: Fröken M

Vi kör oxå seriemaraton på kvällarna !
Min favorit har varit Bron !
Nu har vi dock inget att kika på för stunden
( vilket kanske är tur för jag står i köket hela kvällarna och förbereder dopet och mannen spelar sitt nya "grymma" tv spel... )
Socialt värre ;)

skriven

Kommentera inlägget här :