Sätta guldkant på vardagen...

sön 31 januari
 
Sista dagen på januari, skönt. Vill att dessa tråkiga vintermånader ska ta slut snabbt. 
 
Vi behövde lite lyx...litet break i vardagen så vi bodde en natt på hotell nu i helgen. Det blev hotell Riverton i Göteborg. Vi började dagen med shopping och långa promenader på och runt staden. Efter ett par timmar var vi helt slut så vi köpte med oss lite choklad och gick till hotellrummet där det blev myskläder på. Vi hade med oss datorn så vi tog några öl, åt choklad och lyssnade på spotify. Skönt att bara slappa. 
 
Sen fixade vi till oss och gav oss ut på stan. Vi gick till en Liverpool pub och tittade på en match med Liverpool. Det var ett gäng engelsmän där och det var kul att bara titta på dom, en kille var totalt inne i matchen. Han gapade och skrek....Vi träffade en bekant till Billy där som vi tog ett par öl med. 
 
Vi blev ju såklart hungriga och har pratat länge om att besöka restaurangen 2112 
 
Det var cirka en timmas väntetid på bord men vi satte oss i baren och väntade. Kan säg att det var värt all väntan. Jisses vilken god mat, det var den godaste burgaren jag någonsin har ätit. Det var så vällagat och såååå gott. 
 
Vi blev ju såklart äckelmätta så det var skönt med en liten promenix till hotellet. Vi gjorde ett besök i hotllets skybar där det blev drinkar med passionsfrukt och rom och en med wiskey och grädde. 
 
Efter det var vi rätt nöjda, försökte se ett avsnitt av Homeland på datorn men jag somnade såklart. 
 
Åt mig galet mätt på frukosten sen.
 
Vilka grymt roliga människor vi har stött på denna helg. Ha ha ha, man tror knappt att det är sant ibland. Nu har vi verkligen laddat batterierna. Blev en tur på Ikea på hemvägen och fika hos mina föräldrar sen. Å en tupplur i soffan när vi kom hem, förstår inte att jag aldrig blir ordentligt utsövd. Eller jooo, jag vet att jag har en del som tar energi nu....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Fröken M

Gud va mysigt !! Sånna "utflykter" är verkligen GULD värda !! :)

skriven
#2: Linda

Guldkant i vardagen är ett måste, annars blir det blasé;)
Ja vi hade kul! Ikea tips i min blogg;)

skriven
#3: yasmine mamma till dennis och angelina

Ja sant hund gör att man verkligen måste planera. men glad vi får låna en ibland.
Så mysigt ni haft det. ser underbart ut.
Imorn är det äntligen fredag och jag längtar som bara den.
massa kramar

skriven
#4: Yasmine mamma till Dennis och Angelina

Ja man får vara glad att dom är noggranna

skriven
#5: Fröken M

Ja, new york är verkligen en dröm !
Jag ser så himla mycket fram emot det och guuud va jag längtar efter shoppingen där ;)

skriven
#6: Camilla

Låter helt fantastiskt härligt! Drömmer själv om att få lämna kidsen en helg och dra iväg nånstans med sambon! Snart är lillan stor nog för sånt, wiho!

skriven
#7: malin

men guuu va mysigt!!!

skriven

Kommentera inlägget här :