Detox och semester

Tors 30 juni
Min första semester dag och dag 5/5 på min detox. Jag valde att göra en fem dagars detox, nutritive cleanse från Young Living. 

Dag 1: Började dagen med sovmorgon vilket gjorde att frukost halkade efter, fick i mig shake till frukost. Den smakade gott och jag trodde att det skulle bli en bra dag. Var väldigt kaffesugen men försökte att inte tänka på det. Sen kom huvudvärken, låg med migrän hela dagen/kvällen, tills jag gick och la mig. Tänkte flera gånger att jag ger upp. Jag mådde illa, halsbränna och kände mig allmänt dålig. 

Dag 2: Mådde mycket bättre, huvudvärken var borta och ett stort plus var att jag kunde sova längre på morgonen då jag inte åt frukost framför tvn och två stora koppar kaffe till Nyhetsmorgon. Min frukost som bestod av shake slank ner på knappt 5 min, ståendes vid diskbänken. 
Dagen på jobbet flöt på bra, lite hungrig på eftermiddagen men det gick över. Kändes också lite jobbigt att laga mat till familjen på kvällen. 

Dag 3: Mådde riktigt bra, inte ens den stekta potatisen på jobbet kändes jobbig. Tvärtom, socker, kaffe och maktbehov är som borta. Jag har typ aldrig ätit frukt förut och nu när jag får ta frukt till mellanmål så smakar det fantastiskt gott. På eftermiddagen blev jag dock väldigt trött och sov i stort sett hela eftermiddagen och kvällen, blev en lite längre promenad med hunden bara för att bli lite pigg


Dag 4: Mådde väldigt bra igår, uppblåst mage vilket känns tråkigt och jobbigt. Det bakades på jobbet och inte ens det kunde få mig sugen när doften spred sig. Igår kväll var jag väldigt trött men mådde bra. 

Dag 5: Går inte att utvärdera ännu då jag inte är klar. Men det känns skönt att det är sista dagen och att jag faktiskt klarade det. 



Kommentarer :

#1: Yasmine mamma till Dennis och Angelina

ja verkligen vi satt oss på akuten ändå och han hade bronkit så fick antibiotika och cocylana etyfin hostmedicin hur de nu stavas. hoppas man blir bättre snart...

nu ska jag blogg jobba lite. det orkar jag alla fall.

tusen kramar till dig fina

skriven
#2: Lovisa (wildisland)

Spännande att läsa! Skulle du rekommendera andra att pröva?

Svar: Ja absolut. Jag hade mkt vätska i kroppen och den å 3 kg på vågen är borta plus att man får ut allt gammalt skräp som ligger i tarmarna
Anna

skriven
#3: malin

ååh va spännande! skulle med vilja prova nått sånt, men de finns ju så många olika saker att man bli förvirrad.. o där lägger jag ner det hela -.-

skriven

Kommentera inlägget här :