Förkylningsshot

tis 1 mars
 
Äntligen har vi tagit oss igenom de tråkigaste månaderna, januari och februari. Nu hoppas jag på vår, skulle dock komma snö i morgon och blåsa kallt :/ 
 
Fick hem böcker idag på posten, bokrea Me like :) Blev en bok till Joey och tre till mig, Kepler, Läckberg och Stephen King. Var helt säker på att jag hade beställt två böcker till, en till dottern och en till mig. Alize samlar på en bokserie som har tolv böcker men tydligen lyckades jag inte beställa dessa så det får bli en beställning nummer 2 :P 
 
Har gjort en ordentlig ingefärsshot nu som ska hålla förkylningen borta. Provsmakade och den borde hålla alla baciller borta för den kändes stark och fräsch
 
Detta behöver du:
1 liter vatten
1 färsk ingefära
1/2 dl honung
2 citroner
 
Riv ingefäran grovt och häll på vatten, sjud det i 20 min. Det får inte koka. Sila det och blanda i honungen medans det är ljummet. Låt det svalna och pressa i citronerna. Sila igen och häll upp på flaska, ställ in i kyl. Håller i upp till en månad. Ta en liten "shot" av detta varje morgon
                             

Kommentarer :

#1: Linda

Haha samma som jag, får la ta det om 4 år igen,haha! Har man varit ihop i 11 år så känns det inte som en stress att springa o gifta sig.

skriven
#2: cissi

Ska testa det. lyckats bli jätteförkyld precis när vabruari är över och allt

skriven
#3: yasmine mamma till dennis och angelina

hej hopp
tack snälla
vi har spelat in reklamfilm idag så lite seg nu gick upp tidigt imorse.
Men nu väntar soffhäng hoppas ni får en fin kommande helg
kraaaas

skriven
#4: FREEDOMtravel

Oj, nåt sånt skulle jag behöva... Gräslig influensa just nu! :(

Svar: Fy då :( Krya på dig
Anna

skriven
#5: malin

:S låter ju ådär.. men funkar de hade de ju vart grymt! :)

skriven
#6: Fröken M

Det lät faktiskt riktigt gott !
och bacillerna får GÄRNA hålla sig borta från mig :)

skriven

Kommentera inlägget här :