Rock of 80´s

lör 11 feb
 
Igår när jag kom hem på jobbet och stod ich grejade i köket så ropade B på mig. Han hade vunnit två biljetter till Rock of 80´s i Göteborg samma kväll. 
 
Kunde vi åka? Orkade vi? Planerna på en lugn fredagskväll med ugnsrostad potatis och grillad kyckling började bli luddig....
 
Vi började ringa runt och vi har ju en sådan tur att vår familj alltid försöker lösa så att vi kommer iväg på roliga saker. 
 
Snabbt in med maten i ugnen. Åt väldigt tidigt för att vara fredag och sen åkte B till barnvakten medans jag fick piffat till mig lite. 
 
Snabbt upp till Göteborg och visst kändes det kul att i entrén kunna säga de magiska orden - VI STÅR PÅ LISTAN
 
Med varsin coca cola och inga förväntningar såg vi föreställningen från balkongen. 
 
Den var bra, alla dessa gamla låtar. Älskar dom och kläderna....ME LIKE. Dock hade jag förväntat mig lite mer musikalkänsla men detta var mer en krogshow. Vilket märktes på publiken. Harreguuud, vissa kan ju bara inte uppföra sig. Kvinnor i 50 års åldern som åmade sig och gick fram till scenen och tog på Andreas Johnsson när han stod där och sjöng, slickade mot honom i luften...så jäkla vidrigt. Jag var glad att vi var uppe på balkongen och inte satt nere på golvet där folk bara blev fullare och fullare.
 
Det var som sagt bra, pinsamt nog så kunde inte Jakob Samuel (the poodles) texten i alla låtar utan tappade sig på ett par ställen. Han om någon borde ju kunna texterna. Stefan Odelberg kunde ju inte sjunga alls men hans uppgift var nog bara att vara rolig och guida oss igenom föreställningen. Annars var det bra och det var roligt att ha sett det
 

Kommentarer :

#1: Linda

Åååh så himla bra!!
Svar: Ja, jag med faktiskt =) Finns mycket fint som man suktar efter!

skriven
#2: Cissi

Å vad kul med en sån spontongrej!

Sv. Finns inget värre än när det är jobbiga saker runt ens barn. Hoppas av hela mitt hjärta att det löser sig för er, och att du har npn

skriven
#3: malin

åååh! mysigt!! :D

skriven
#4: Fröken M

När är det meningen att huset ska vara klart, och vad blir det för typ av hus ?

Svar: Det blir enplanshus. Det blir nog inflytt kring årsskiftet. Hur går det för er?
Anna

skriven

Kommentera inlägget här :