This is Halloween This is Halloween

This is Halloween, everybody make a scene
Trick or treat till the neighbors gonna die of
fright
It's our town, everybody scream
In this town of Halloween

Älskar filmen Nightmare before christmas, gillar allt med Tim Burton 
 
lör 31 oktober
 
I går sminkade vi Joey, tycker iofs inte att barn ska sminka sig läskigt för det blir lite otäckt men vi sminkade Joey och åkte hem till min mormor och morfar som tyckte att zombien som knackade på var söt. Morfar som är över 90 år berättade att Halloween fanns inte i sverige när de var små men däremot runt lucia så klädde de ut sig och målade sig i ansiktet och gick runt och "tiggde" godis, kul att få höra. Hade ingen aning om det. 
 
Sen åkte vi hem till mina föräldrar, pappa hade varit på sjukhuset då han inte är bra så zombien fick muntra upp honom lite.
 
Vi åt pizza och J fick sin gröna spaghetti och "häxfingrar". Min stora tjej har kompisar överallt i Sverige känns det som så hon är aldrig hemma på helger längre. 
 
Billy åkte och jobbade och jag ville inte strunta i vår tradition att tända ljus och titta på skräckfilm på halloween så jag fick göra det själv, dock blev det gamla klassiker som jag nästan kan utantill så jag slapp att bli så rädd. Dock kunde jag inte sova och satt uppe hela natten så nu känner jag mig nästan bakis. Nu ska vi fixa til oss sen ska vi åka upp till Göteborg för en mini weekend
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Cissi

Vilken söt, jag menar läskig Zombie. Låter som en mysig kväll... Hade inte heller nån aning om att man gjorde så på lucia. Vet att min mamma berättat hur de gick hem till klassföreståndaren och lussade efter lussevaka när de gick på högstadiet. Fick mej att vara tacksam att den traditionen inte finns kvar... Räcker med Marcus elever som kommer och går "trick or treat" eller vill att han ska köpa jultidnignar...

skriven
#2: Jonnié Jonsson

haha ja de e nog ganska ovanligt att längta till att helgen ska ta slut :)

skriven
#3: Hanna Karlsson

Jag skulle aldrig våga titta på skräckfilmer själv... Blir precis livrädd.

skriven
#4: malin

åh! håller med. tim burton har så sjukt härlig stil på filmerna :) läskig sminkning grabben hade då! :D

skriven
#5: Fröken M

Sötaste zombien !
Jag tycekr inte heller att barnen behöver se jätte läskiga ut,
men jag tycker helt klart att de ska få spöka ut sig och busa lite :)

skriven
#6: knaperbloggen

Vilken härlig tårta :) Fina bilder

skriven

Kommentera inlägget här :