Mancold

sön 4 feb
 
Jisses, jag trodde att jag hade klarat mig...tänkte att detta året ska det banne mig inte bli en enda sjukdag eller vab i februari. 
 
Kände redan i fredags att mitt huvud var tungt och jag frös. Hade dock min tidiga fredag som infaller typ en gång varannan var tredje månad. Det var sååå skönt att kunna åka från jobbet strax efter kl 14. 
 
Jag och Joey åkte hem till min mormor och hälsade på. Hon lev såklart jätte glad när vi kom och dukade fram fika. Tänkte att det är ingen idé att jag säger att jag inte fikar längre...eller väldigt sällan iaf så jag åt mormors fika och njöt. 
 
Vi gjorde risotto och kyckling på kvällen och somnade tidigt som vanligt och jag var dunder förkyld. 
 
Lördag fortsatte sockerbehovet så det blev hemmagjord semla till fika här hemma. Känns tråkigt att allt föll denna helg. Men det får bli så nu när jag är sjuk. Frukosten har jag iaf hållt sund och hälsosam så det går nog fort att hitta tilbaka igen. Man måste få njuta av onyttigheter ibland. 
 
Jag låg mer eller mindre hela dagen i soffan, febrig och snorig. 
 
På kvällen kom Gaiden hit. Vi käkade lite ost, kex och frukt och sushi och tittade på Melodifestivalen. Billy är väldigt tveksam till melodifestivalen men vi andra tre hade det hur trevligt som helst. 
 
Idag har Joey haft en kompis här. Jag har packat och sorterat inför flytt. Jag har feber nu och är supersnorig så nu blir det soffhäng resten av kvällen
 

Kommentera inlägget här :