Liseberg och Knut

sön 23 sep
 
Det var dags för stormen Knut att dra sig in här över kusten. Dock är vi vana vid blåst och detta var inte så illa men visst blåste det lite extra mycket. Utemöblerna hade vält och de stora krukorna med mina palmer...Men annars var det rätt lugnt.
 
Vaknade efter elva timmars sömn igår morse (lördag) Susie ringde och frågade om vi ville följa med på spontanbesök till Liseberg. Då vi inte har varit där i sommar så hängde vi på. Alize ville inte följa med då hon hade varit där med kompisar i sommar men jag, Billy och J åkte med. 
 
Vi var där runt kl 12 och åkte hem vid kl 21...så vi hade många timmar på Liseberg. Det var inte speciellt mycket folk så vi fick verkligen valuta för våra pengar. 
 
Senare på kvällen så var det 0-10 min kötid på typ allt och barngrejerna var ingen kö alls. Det blåste lite och regnade till och från men vi hade ponchos på oss så vi blev inte blöta. Riktigt bra dag att åka på. 
 
Vi delade upp oss lite också då Billy inte åker något så tog han med sig barnen till kaninlandet medans vi vuxna åkte andra attraktioner. 
 
Tommy och Susie lyckades få upp mig i Valkyria. Jisses vad den var högt upp i luften, 90 graders vinkel på backen och där stannade ju såklart vagnen så att man skulle sitta där och vingla med benen och känna "dödsångest" sen släppte den och det kändes i magen. Dock tyckte jag sedan att den var rätt skön i loopen å så. Jag är glad att jag åkte den. 
 
Jag och Susie skulle ju såklart in i spökhuset. Där blev vi riktigt skrämda en gång så vi flög in i en vägg. 
 
Skrattmusklerna är helt ömma idag, vi hade en toppendag
 
Hämtade upp Alize på vägen hem så hela familjen kunde åka hem och sova

Kommentarer :

#1: malin

här blåste de inte alls..xD de som skulle va så himla illa.. vi sov gott :) härligt med liseberg.. vi har inte varit där alls i år, men blir nog ett besök under halloween sen :D
valkyria vill ja med åka,men har lite panikkänslor redan när man bara tänker på den xD

skriven
#2: Anonym

åh vad skoj med lite lisebergs besök., vi var där i somras och jag föredrar det framför gröna lund här hemma i stockholm.
där gör man ju ändå ett antal besök varje sommar.
hoppas du får en fin vecka vännen
kraam

skriven
#3: yasmine mamma till dennis och angelina

åh vad skoj med lite lisebergs besök., vi var där i somras och jag föredrar det framför gröna lund här hemma i stockholm.
där gör man ju ändå ett antal besök varje sommar.
hoppas du får en fin vecka vännen
kraam...

skriven

Kommentera inlägget här :