Då kickar vi igång vardagen

mån 5 mars
 
Då var det dags, första arbets/skoldag på över två veckor. Jag jobbade ju i fredags men det kändes inte som en vnlig vardag då J var hos sin farmor. Men nu är han i skolan och jag håller tummarna att han fixar hela dagen. 
 
Jag börjar senare idag och arbetar ju då senare såklart också. Det är både för och nackdelar. Tråkigt är att J får så långa dagar med både skola och fritids och att vi inte ses så mycket men skönt är att jag hinner med saker på f.m. 
 
Som exempel så har jag varit och fått prata idag på "möte". Går hos en person och pratar där jag får stöd och råd och hjälp i min föräldraroll. Det är jätte skönt och något som alla föräldrar någon gång borde prova på.
 
Influensan har verkligen tagit all min energi och jag orkar ingenting och har inte lust med något. Nu ska jag se något avsnitt av vänner och slappa i soffan innan jobb. Måste lära mig att det är okej "att bara vila" när man är ledig. Jag måste återhämta mig så att jag orkar. Känner att det är för mycket och har varit det under en lång tid..jag gråter lätt och i natt har jag typ inte sovit något alls....men nu ser vi framemot våren och hoppas att den snart är här
 
Positivt idag: Var ljust ute när vi körde iväg på morgonen
 

Kommentarer :

#1: malin

hoppas veckan gått ok för dig, men de ser ut som du haft bra sjuksällskap :) mys!

skriven

Kommentera inlägget här :