TROTS

fredag den 11 maj
 
Klämdag och vi är lediga. Igår var det en fantastisk dag även om jag vart lite bitter. Är inte riktigt bra (hälsa) så igår var jag lite bitter. Men man måste försöka fokusera på det goda i livet
 
Vi lämnade flyttlådorkaoset och begav oss till stan ner till hamnen där vi åt lite glass. Sen bar det av hem till Kajsa och Peter för lite fika ute i trädgården. 
 
Sen åkte vi på årets första bilträff, så roligt att träffa folk och bara vara. Blev en pizza på vägen hem och när den var uppäten så förstod jag varför jag sällan äter pizza. Jag blir så sjukt törstig av pizza, blir så törstig så att jag mår illa, nu dröjer det innan jag äter pizza igen.
 
Denna 6-års trots. På riktigt!!! Har glömt av hur den fungerar men nu med barn nummer två så bllr jag påmind. Hur kan denna lilla goa unge som vaknar på morgonen och ska kramas och mysa sedan bli som ett litet monster. Både jag och B gör typ inget annat än att säga nej nu förtiden, vi säger nej, kompromissar, diskuterar, blir irriterade. Inte en enda dag går utan att det blir bråk. Vår lille kille är på riktigt trotshumör och jag blir tokig. 
 
Hur gör ni med era 6-åringar eller med trots? Blir ni trötta och irriterade? 

Kommentarer :

#1: Linda

Nä har en 7-åring. Man måste försöka hålla modet uppe när trotsen sätter in. Men går det för långt så säger jag till på skarpen. Kul med flytt ändå.
Svar: Ja helt underbart, tänk vad energin kommer tillbaka när man får lite sol! Japps idag var det kallare faktiskt, men men snart är det sommar iaf.

skriven
#2: Hanna Karlsson

Dottern är sex år och hon är inte trotsig på så sätt att hon skriker utan hon surar ihop och vägrar göra något alls. För det mesta kan jag hantera det bra men ibland blir jag irriterad och sur. Försöker verkligen att inte bli det men ibland lyckas jag inte.

skriven
#3: malin

haha, jag är sååå glad att vi slipper 6 års trots, vi kör på alla andra trotsåldrar där under på jobbet istället *ibland vill man bara slita håret av sig* haha

skriven

Kommentera inlägget här :