Kaninen som så gärna ville somna

tors 27 aug
 
Föräldramöte på kvällen och efter det var det dags för att äntligen prova boken "Kaninen som så gärna ville somna". Det är en bok som ska hjälpa barn att somna. Då vi har väldigt jobbiga kvällar och alltid har haft då vår son aldrig vill sova så kände vi att vi ville prova denna bok. Har läst mycket om den, hört andra prata om den, läst om den på facebook där föräldrar skriver att det förr tog ett par timmar att natta sitt barn men att det nu tar cirka fem min. Senast nu hörde jag att Adam, Laila och Markolio pratade om den i rix morgon zoo. 
 
Så med stooor förväntan skapade jag ett riktigt sago- mood. Släckte ner, stängde av allt ljud. Tog en stor kandelaber och tände levande ljus. Jag och Joey lade oss och jag berättade för honom att vi skulle in i sagans värld där en kanin skulle hjälpa honom att somna. 
 
Efter cirka 2-3 sidor i boken så började J gäspa och ville vända sig om...jag tänkte YES!!!!! Där satt den. Men sen när jag fortsatte att läsa började J fråga en massa om boken, han tyckte att det var konstigt att kaninen i boken sa hans namn för han menade på att han var inte med kaninen och var inte lika trött som kaninen. När vi kom till avslappningsövningarna så fick J ett skrattanfall vilket inte gick över. Jag fortasatte tålmodigt att läsa. Joey frågade om vi kunde läsa en annan bok, han skrattade vred och vände på sig. När boken var slut så sa han " Läsa en annna bok nu"
 
Han somnade dock en stund efter att jag hade slutat, boken tog cirka 30 min att läsa och J somnade efter cirka 1 timma. Så boken fungerade inte för oss men jag ska inte ge mig ännu utan ska såklart prova igen
 
 

Kommentarer :

#1: Maria

hoppas boken är mer effektiv nästa gång :)

skriven
#2: Linda-Mamma till Alfred

Tack så mycket.
Ja event är alltid kul, så roligt att vi började med denna typ av jobb!

Har ju vanligt jobb med men ibland behöver man bryta vardagen med annat!

skriven
#3: yasmine mamma till dennis och angelina

hoppas på mer tur med boken nästa gång.
ja här är det fullt upp men nu har vi en lugn mys stund i soffan med godis och väntar på att fångarna på fortet ska börja. dennis som väljer program idag. hehe.
Hoppas du får en kulig och mysig helg nu kraaam

skriven

Kommentera inlägget här :