Pulka, badtunna och musjakt...

sön 24 jan
 
Rubriken är en bra sammanfattning på denna helgen som gick lika fort som den förra. 
 
Joey var med mig på jobbet i fredags då hans förskola var stängd. Det gick bra, Billy hämtade när han hade slutat och jag fortsatte att jobba till kl 18
 
Somnade som vanligt alldeles för tidigt i soffan till Homeland.
 
På lördagen gav vi oss iväg på f.m. Vi mötte upp Tommy och Susie med deras barn i pulkabacken. Vi hade en jätte rolig stund, barnne och vi vuxna åkte mycket pulka. Det gick riktgt fort i backen, jag och Susie lyckdes ju såklart pricka in guppen som barnen hade byggt upp vilket resulterade i ömma bakdelar :P 
 
Det blev en fika tillsammans på Coop innan vi åkte hem. Åt lite lunch, vilade och sedan var det dags för att fixa oss i ordning för en kväll hemma hos Peter och Kajsa. Vi var ett gäng som var där. Peter och Kajsa bjöd på en jätte god pastagratäng och sallad och bröd. Blev kaffe choklad och avec. Efter det bytte vi om och gick ut i snön där den varma badtunnan väntade. Det ar så varmt och skönt i tunnan. Sprang upp i snön, la mig snabbt ner på rygg och upp igen. Billy tyckte att jag skulle "rulla" med i snön och brottade ner mig...det var svinkallt och sedan när vi hoppade ner i tunnan igen så brändes det i hela kroppen. 
 
Vi hade en jätte rolig kväll med goda vänner och mycket skratt. 
 
Idag har det varit musjakt här hemma. Vi började med smörgåstårta och fräska frallor till frukost, sen blev det ett par avsnitt Homeland. Sen var det jakttajm. Vi har alltså lyckats få in möss i vårt kök. Super äckligt. De har inte varit under diskbänken vilket ju brukar vara vanligt eller skafferiet...nej då de har hållt till i hörnet vid min hylla med kokböcker och i ett skåp där vi har lite olika köksmaskiner och gratänformar och porslin och så. Vi har hittat musbajs och vi har hört hur de sitter där och knaprar på något. 
 
Har tagit ut allt och diskat, skurat hela köket med klorin och fast att jag är djurvän och tycker att det är barbariskt så har vi satt ut musfällor. Fällan small en gång i dag men det var ingen mus i den utan en skrikande hund som hade gått för nära med nosen....Snart blir det farmen och då ska vi äta en kaka, vaniljhjärtan i långpanna som jag har bakat 

Kommentarer :

#1: Kaffehörnan

Halloj kära du
Vilken underbar fin dag du haft, de gick verkligen i ett :)
Mums med smörgåstårta

skriven
#2: Kaffehörnan

Ha nu en fin helg
kram

skriven
#3: Fröken M

Att åka "pulka" är svinkul även när man är vuxen.
Vi köpte en uppblåsbar snö-ring till V i julklapp, och den går som kulan i backen.
Som sagt - SVIN KUL !! :)

skriven
#4: Camilla

Huuu, möss! Ringa Anticimex?

Svar: de har varit här nu
Anna

skriven
#5: Badtunna

Inspirerande blogg!

Svar: Tack :)
Anna

skriven

Kommentera inlägget här :