Tonåring på nytt

tors 17 mars
 
Följer ju som ni vet Dawsons Creek nu, När man var tonåring så tyckte man att vissa saker var så stora, hela ens värld rasade för vad jag idag tycker är småsaker. Vilka problem? Jag har en finne på näsan....Jag gjorde bort mig inför klassen när jag svarade fel....Jag vet inte vem jag är mest kär i.....Jag vet inte vilken kille jag ska välja.....Sitter denna tröjan snyggt....osv. Det är klart att det var problem och jätte jobbigt då...men nu kan jag känna att jag hade gärna haft den typen av problem istället för de som jag har idag som vuxen. Det är rätt skönt att krypa upp i soffan och köra ett par avsnitt Dawsons Creek och ligga där och småle åt tonårsproblemen....då kan jag själv glömma verkligheten för en stund

Kommentarer :

#1: Fröken M

ja herregud vilka "problem" man hade
och där och då var dom verkligen skit jobbiga dessutom.
Det är lätt att skratta åt det nu och rycka lite på axlarna,
men faktum är att jag ändå inte skulle vilja byta dem mot dagens problem.
Nu är jag stark nog att stå på mig för min sak - Då hade jag mycket svårare för det och tog även småsaker personligt.
Vilket kunde vara skitjobbigt ;)

skriven
#2: malin

ja usch alltså! på ett sätt saknar man de där små problemen, men på nått vis är de skönt att va vuxen o slippa allt de o kunna mysa åt andra som har problem på serier istället.. jag kör gossip girls här hemma :P

skriven

Kommentera inlägget här :