Drygt en månad senare

sön 9 april
 
Hello!!!
 
Oj oj oj, det var galet länge sedan som jag gjorde ett inlägg i bloggen. Varför? Det har hänt väldigt mycket i mitt privata liv den senaste månaden, tyvärr jobbiga, tråkiga saker som jag har känt att jag inte orkar att skriva om. Dock vet jag att om jag hade skrivit om det så hade jag fått många peppningar men för att inte utelämna min familj så har jag valt att inte skriva om det. Det kanske blir något inlägg om det i framtiden när allt har lugnat sig. 
 
Hur glad blev inte jag då när jag öppnade upp datorn och loggade in på bloggen och såg att det pågår en tävling under april månad. Gick in och läste om det och förstod väldigt snart att det är en tävling som går i den positiva andan. Be Happy, helt enkkelt. Kände att den här tävlingen eller för min del utmaningen ska jag ta till mig. Dels för att sprida positiva inlägg till de som läser min blogg och dels för att peppa mig själv, att fokusera på det positiva och goda i livet. Tyvärr har jag under flera perioder och den senaste tiden mest skrivit deppiga inlägg så detta blir en stor utmaning för mig att skriva peppande inlägg, positiva inlägg. För hur bra mår man inte när man läser ett roligt/glatt/peppande/positivt inlägg? Ni vet sådana där inlägg där man kommer på sig själv med att sitta med ett stort flin över ansiktet och sambon undrar vad man håller på med...
 
Så därför hoppar jag på denna utmaning #HappiChallenge 
 
Oh nej, jag är inte känslokall, i denna tuffa tid och tragedi som darbbat Sverige och Stockholm så är det såklart svårt att vara positiv och peppande. För det är ju så hemskt så att man knappt orkar att prata om det. Men nu behöver vi peppa varandra, visa att vi (folket) är starkare än terrorismen!!! All denna kärlek som människor visar varandra nu kring det fasanfulla som hänt är ju fantastisk. Den visar att när vi stannar upp så finns medmänskligheten där, det finns mänsklig kärlek som håller ihop oss och enar oss. Mina tankar och kärlek går till offren och deras anhöriga. 
 
Har försökt att hålla mig något sånär sockerfri ett tag men ibland så bara måste man eller hur? Så igår blev det en härlig fika på stan....å jag njöt. Tips till er, unna er en go fika, det gör iaf mig lycklig. God fika med familjen...
 
Gjorde en grymt god smoothie här hemma och nyttig var den också ;) 
 
Recept på Blueberry muffin: 1 mått Forever Ultra (eller något annat proteinpulver, Herbalife fungerar ju oxå och andra märken) 2 dl lättmjölk, 0,5 dl naturell yoghurt, 1 dl frysta blåbär, 2 msk havregryn, 1 msk granola som topping
 
Happy Sunday
#HappiChallenge 
 

Kommentera inlägget här :