Så var vardagen igång

torsdag 17 aug
 
Snart har jag gjort min tredje arbetsvecka...känns knappt som att jag har haft semester. 
 
Nu börjar jag hitta lite på min nya arbetsplats..fast idag hittade jag ett rum som jag inte sett tidigare. 
 
När semestern närmade sig sitt slut så tänkte jag att "äh, vi kan ju fortfarande låtsas att det är sommar och semester efter jobbet. Åka iväg på eftermiddagar och kvällar. Men ack så fel det blev....dels är vi väldigt trötta efter jobbet. J har gjort sin första vecka på ett helt nytt fritids vilket har tagit mycket energi av honom. Så kvällarna består av skrik och gråt. Läggningen tar 1-1,5 timmar...hela kvällarna bara försvinner....
 
Försöker vara positiv hela tiden men det känns typ som att jag går upp alldeles för tidigt på morgonen. Jobbar hela dagen, kommer hem sen eftermiddag, lagar mat, plockar städar, tvättar, äter, läser saga, nattar och sedan hinner jag kanske läsa något kapitel i en bok och sedan måste jag lägga mig för att orka upp dagen efter. 
 
Vill hinna med träning, promenader och löpning också men det finns ingen tid känns det som
 
Det blir säkert bättre när man kommer in i rutinerna igen
 
Idag blev det ändå ett kort besök på Vareborgs café 
 

Kommentarer :

#1: Fröken M

Här försöker jag på något vis intala mig att det är SKÖNT att vardagen är igång igen.
4 månader framåt får helst bara försvinna.
Jag trivs inte super bra i vårt "tillfälliga hus" och försöker därför ha så fullt upp på dagarna/kvällarna som det bara går.
En inte helt enkel ekvation när man samtidigt försöker spara så mycket pengar som det bara går.
Att hitta på saker är dyrt, men vad gör man inte för att få dagarna att gå ;)

skriven
#2: malin

ja, helt sjukt va man kommer in i sina gamla vanliga rutiner igen och semestern känns bortblåst :( har du börjat på nytt jobb? hoppas du trivs! kram

Svar: Ja det har jag. Kram
Anna

skriven

Kommentera inlägget här :