Söndagskväll och Nyårslöfte

Söndagskvällen är den mest ocharmigaste kvällen på veckan, nu lät jag inte så negativ va? ;) Det är så många måste denna kväll som så många andra söndagar. 
 
Nu har vi iaf badat ett styck lerigt barn och inväntar maten. Vi lyxar till det med grillat ikväll och smashed potatoes med mozzarella. 
 
Joey har varit hos sin kompis och lekt idag och de hittade en lerkulle vid hästhagen som var kanonbra att rulla runt i. De har haft väldigt roligt. 
 
Jag och B har suttit med huspapper och Gaiden kom ut hit en stund för att hjälpa till och försöka lära oss lite hur det fungerar med det elektriska. 
 
Blev en promenad med mamma ute i Näs, kallt och skönt var det. Sen åkte vi hem till Annelie och Perra en sväng för en kopp kaffe och trevligt sällskap. 
 
Mitt nyårslöfte är att jag ska lära mig att dricka rödvin. Vet att det låter knäppt men jag dricker varken vitt eller rött vin och känner mig ganska "tråkig" (kan tolkas fel så det är nog fel ordval) men hoppas ni förstår vad jag menar. Men typ som när man är hemma på middag hos någon eller grillkväll och de frågar vad vill du ha att dricka till maten och jag svarar...kan ta cola som barnen. Ja ni förstår...tycker att det finns så galet många vackra vinglas och jag har en hel del hemma så nu sa de kanske bli använda också. Gjorde ett tappert försök hemma hos David och Frida förra helgen och det gick la sådär...kändes som jag fick en botoxbehandling när jag svalde klunken med rött men det såg ju väldigt elegant ut ;) 
 
 
Mest tycker jag att det är roligt att ha ett annorlunda löfte då många väljer att år efter år säga att nu ska jag banta, sluta röka, bli en bra människa, inte äta socker m.m. Jag vill kunna unna mig lite sött ibland och lite god mat men visst tänker jag mig noga för vad jag stoppar i kakhålet men det gör jag hela året...sen går det ju såklart i perioder. Vissa perioder är jag grymt duktig på kost och träning medans jag slarvar en del perioder
 

Kommentarer :

#1: Fröken M

Rödvin som är så gott !
Drick det tillsammans med charkisar och ost - det är en grym kombo :)

Tack fina du ! Nu väntar vi bara på bygglovet - sen ska huset byggas i en rasande fart. Vi har typ tusen val som ska göras "påvägen" men i slutet av juli är tanken att det ska stå klart. Och 1 augusti flyttar de nya ägarna in i vårt fina radhus :)

skriven
#2: Fröken M

Rödvin som är så gott !
Drick det tillsammans med charkisar och ost - det är en grym kombo :)

Tack fina du ! Nu väntar vi bara på bygglovet - sen ska huset byggas i en rasande fart. Vi har typ tusen val som ska göras "påvägen" men i slutet av juli är tanken att det ska stå klart. Och 1 augusti flyttar de nya ägarna in i vårt fina radhus :)

skriven

Kommentera inlägget här :