Hej mitt vinterland

tis 23 januari
 
Är fortfarande hemma, behövde vara hemma och andas lite. Tänkte först sjukskrivit mig idag men efter att ha pratat med underbara kollegor så kom jag på att jag ska ta mig till jobbet ändå, dock lite senare så att jag hinner andas.
 
Brukar ej göra såhär men kände att idag måste jag. 
 
I söndags (strax efter att jag skrivit blogginlägg) så hade vi en helt underbar dag, snacka om balsam för själen.
 
Här nere på västkusten utmed havet är det mest grått, vi har lite is/frost/snö som ligger på marken fläckvis, det blåser kallt. 
 
Så vi begav oss till Åkulla som ligger ca 20-30 minuters bilfärd hemifrån. Inne i skogen där så var det snö...mycket snö och med hjälp av konstsnö så har de fått till ett gäng härliga backar plus skidspår. Joey fick äntligen åka på sin snowracer i branta backar och backar med gupp och tunnlar. Han var helt överlycklig. Det fanns häst och vagn och skidtävlingar. 
 
Vi gick in i friluftsgården och köpte fika, därinne hade de tänt eld i den öppna spisen och det var såååå mysigt. Vi köpte dock med oss fikan och promenerade en bit in i skogen där vi satte oss i snön och åt. 
 
Hade en galet trött unge med oss hem. Fler sådana här dagar behöver vi. 
 
 

Kommentarer :

#1: Linda

Åh så härligt. Ja jäklar idag blåser här storm!!
Svar: Ja helt underbart väder! Synd att det inte fortsätter vara bra bara :/

skriven
#2: Linda

Svar: Nämen exakt, dom måste få prova lite olika saker och precis som du säger vi föräldrar är bra på att styra dem åt ett visst håll.

skriven
#3: Fröken M

Det låter som en underbar dag !
Här har vi haft MASSVIS med snö i nästan en vecka,
men nu regnar det.
Lite trist faktiskt ! Jag hade gärna behållit snön en månad till innan det blir vår :)

skriven

Kommentera inlägget här :