Men på riktigt

mån 5 feb
 
Ligger hemma och är sjuk, både jag och Joey. Vi har typ sovit hela dagen. Nu har jag med väldigt dåligt samvete och en klump i magen bestämt mig för att inte jobba imorgon heller. Ska vara hemma tills jag blir frisk. 
 
Men visst känns det dumt och väldigt konstigt. Har läst igenom mina blogginlägg, inte alla utan de från februari månad. Jag har alltså varit sjuk minst en dag varje år i februari sen iaf 2010....det är liksom varje år åtta år på raken. Och då bloggade jag inte innan dess så det var säkert förut också.
 
På riktigt...det känns ju nästan pinsamt och overkligt. Hur kan man vara sjuk varje februari i såååå många år. Både jag och barnen. Det är pinsamt. 
 
Ja ja, inte mycket att göra åt och det är så surt. Blir kass lön denna månaden, dålig kost och troligtvis ingen träning. 
 
 

Kommentarer :

#1: Hanna Karlsson

Februari känns som en månad då alla blir sjuka. Jag har varit sjuk den här veckan. Barnen har varit sjuka och på mitt jobb är det många som är sjuka med. :-(

skriven
#2: Cissi

Fast så ser det ju ut för många just den här månaden, speciellt när man jobbar med barn (för visst var du också inom den branschen?). Barnen kommer till skola/förskola krassliga och då blir ju personalen sjuka...

Svar: Ja, det är ju så. Ja jag jobbar på skola
Anna

skriven
#3: malin

inte så lätt att hålla sig frisk när man jobbar med barn.. jag är alltid med sjuk minst en vecka i feb.. tänkte att de kanske skulle hålla detta året men icke! o då har inte ens magsjukan börjat gå ännu :S :O :( krya!!

skriven

Kommentera inlägget här :