Vändpunkt

sön 13 januari
 
Det här året börjar sådär....två dödsfall. I det ena fallet är det en vän till familjen som jag har känt i många år, den andra är nära till en vän som jag nu vill kunna stötta. 
 
Jag och familjen blir inte av med förkylningen, det hoppar fram och tillbaka. 
 
Jag måste skärpa till mig nu. Jag har varit låg och deppig och orkeslös länge nu och då måste man göra något åt det, så enkelt är det. Jag har inte tränat överhuvudtaget sen vi hade vår dansuppvisning i början av december. Jag mår så bra av träning, dans, thaiboxning men just nu har jag bara fokuserat på att ta mig upp på morgonen och ta hand om min familj och ta mig till mitt arbete. Jag sover dåligt fast att jag alltid är trött. 
 
Nu i januari så ska jag lägga upp en plan för min träning då jag vet att min hjärna mår bra av det. Jag ska njuta av att det "peppar peppar" är ganska lugnt i familjen nu. Vi ska försöka planera en resa för vi behöver komma iväg om det så ska kosta alla sparpengar. Jag ska ta tag i arbete, se över vad jag vill arbeta med och krävs det en utbildning så får jag hoppa på det helt enkelt. 
 
Om det är någon som läser en bra tränings/hälsoblogg så hojta gärna till. Jag har stött på ett problem som jag behöver hjälp med av någon som kan träning. 
 
Idag taggar vi barnkalas....weeeeeiiiiiii :) 

Kommentarer :

#1: yasmine mamma till dennis och angelina

Så trist med dödsfall hade många i familjen förra året,
Känner igen det där med tröttheten - aldrig känt såhär som senaste månaderna.
Nästan lite deppigt.
Hoppas du får en fin kväll och kommer igång med träningen

skriven
#2: Malin

:( usch, vilken start på året, men det kan ju bara bli bättre då tycker man..

Hoppas du kommer igång med träningen, ska försöka komma igång jag med, men de är segt.. :P

skriven

Kommentera inlägget här :