Änglar och Demoner....

lör 28 nov

Tänkte bloggat igår men det blev ingen tid till det så jag gör det nu istället. På morgonen var jag och Billy i stan och åt frukost. Efter det åkte jag till Lindbergs kyrka för att titta på Alize, hon var med i ett ljuståg där. Jag fick ringa Micke också och väcka han så han kom inspringandes i kyrkan precis innan det började.

Ljuståget var jätte fint och Alize blev så glad att bägge hennes föräldrar var där.

När jag satt där i kyrkan så funderade jag lite. Funderade på det här med troende och religion. Jag har en tro men den har inget med Gud att göra. Visst det har säkert funnits en kille som hette Jesus och levde i Israel men jag tror inte på det han gjorde. Det räcker ju att se hur det är idag, säger jag ett rykte till någon så för den personen det vidare och då är det en ny version av vad som egentligen hände. Alltid när jag sitter i en kyrka så känns det som att jag inte ska vara där, att jag typ inte är "god" nog. Men jag tycker att det är väldigt vackert i kyrkor med ljus och grejer men det hade varit fint med en kyrka utan massa Jesus grejer. Låter kanske konstigt men en kyrka med ljus, värme, vackra fina saker där man kan få tro på sin egen tro.

Tänkte också när jag satt där att tänk så många människor som blir "tvingade" till att tro på Gud och Jesus och allt sånt. Religioner ställer till mycket bråk och krig och förvränger människors hjärnor så att de inte vågar vara sig själva. Vågar inte leva sitt liv.

By the way, efter ljuståget hängde jag med mamma till Gekås(igen). Jag följde mest med som sällskap och handlade ännu mindre en förra gången. Titta på Gekås dokumentären på måndag för där är vi med från i somras. Inne på Gekås fick jag och mamma slå oss fram bland alla jävla kärringar+ att det var tv-inspelning. Jag sa till mamma att kommer dom fram till mig så springer jag.

Igår kväll var vi hos David och Frida och tittade på Idol. Det var trevligt när Micke hämtade Alize för då var David och Frida hos oss så Micke stannade en stund och vi tittade på dansuppvisningen som Alize hade i tisdags. Det kändes så bra att Micke kom in och verkligen satt ner och pratade. Det var som Frida sa- Det var verkligen våran "gamla" Micke nu.

Men sen på kvällen var det inte lika kul längre. Alize ringde och var ledsen. Det gör så ont i mamma hjärtat. Får se om hon kommer hem idag. Micke ska inte vara hemma idag och då håller jag faktiskt med Alize när hon säger att hon förstår inte varför hon ska vara där när pappa ändå inte är hemma för det är hennes pappa som hon vill träffa. Min lilla groda, vad jag älskar dig och fan ta den som på något sätt gör det jobbigt för min dotter

Kommentera inlägget här :