Lite om helgen

mån 28 sept

Japp vi har haft fullt upp i helgen så jag har inte hunnit skriva här. Så jag tänkte dra lite vad vi har gjort

LÖRDAG

I Lördags åkte vi till Liseberg med daniel, Hanna och barnen. Vi åkte i Daniels cadillac upp, jätte smidigt för då fick vi plats allihopa. Vi åkte härifrån vid halv elva tiden och var inte hemma innan åtta nio någon gång på kvällen. Vi hade jätte kul, inte bara barnen utan även vi vuxna. Tycker att det är kul att åka med dom för vi kommer så bra överens och Alize och Linus har så kul ihop. Tycker att Hanna är så go och jag har verkligen kulihop med henne.

Vi åkte mycket allihopa, ja utom Hanna då som fick ha hand om Oliver. Vi tryckte oss ner i en sån där båt på Flume Riden, trodde på fullaste allvar att vi skulle sitta fast där sen. Ungarna tyckte att den var jätte rolig.

Som alltid försökte vi vinna något, helst choklad då så vi kunde bota mitt begär men icke sa nicke. Spelade säkert upp två tre hundra kronor och vann inget. Billy vann iofs Dajm men det är ju inte så gott. Ja ja i brist på annat så gick ju det ner också.

Vi hade tur med vädret och en jätte rolig dag så det var lyckat.

SÖNDAG

Ja igår alltså var vi på "tipspromenad" fast i bil. Det var torsdagsträffen som hade fixat en biltur med frågor och lite andra tävlingar. Det var rätt många raggabilar som samlades utanför Eklöws i Derome och sen bar det iväg på den 6 mil långa färden. vet inte hur många frågor vi fixade riktigt men det var väl lite små trevligt. Alize blev ju väldigt uttråkad efter ett tag och blev väldigt gnällig så sen ville hon inte åka mer med oss utan åkte med sin mormor och morfar istället. Jag som tyckte det var jobbigt att hon blev så arg och inte ville följa med oss och de andra och äta började ju naturligtvis gråta i bilen. Vi åkte till tvååker för att äta pizza, alla andra hade sina barn med sig men jag var inte tillräckligt "duktig" mamma för att lyckas få med mitt barn, det kändes så iaf så jag grät och var jätte deppig. Och Billy var jätte go mot mig men som vanligt så förstår han sig inte på mig när jag bara gråter. men denna gången var det lugnt för han var så go.

Var jätte hungrig när vi väl fick in våran mat. men vad händer, Anna hittar två hårstrån i maten. Naturligtvis tappar jag matlusten och äter knappt något så jag var fortfarande hungrig när vi gick därifrån. Frida lyckades också hitta två hårstrån i maten men hon var hungrig och åt ändå, känns som att jag inte kan äta sån mat på länge nu.

Efter det åkte vi ut till Michael(min morbror) och Maggan för att lämna en liten present för Michael fyllde 55 i veckan. Vi satt där och fikade, tårta och kaffe o0ch tjötade skit. Det var jätte trevligt, vi hade kul. Skönt att sitta därute och prata lite. Fick låna Falk filmerna utav dom. Såg den första igår den var kanon bra, ska se nästa idag.

Nu kommer sbart Billy hem. Jag har haft en rolig ledig dag, frostat av frysen, storhandlat tvättat, nu ska jag laga mat, dammsuga städa toaletter. Pratade med Susie innan, tack gumman för att du orkade lyssna på mitt lipande i telefon. Ska se om hon kanske orkar klippa mig sen, eller om jag orkar åka dit.

Skriver kanske mer sen

Kommentera inlägget här :