To be or not to be

sön 28 feb

Jag hade jätte kul igår. Virre, Markus, David, Frida, Lasse var här på lite förfest. Ludde och kenneth kikade in en stund och Susie kom förbi och körde oss ner till automobilen.

Hade riktigt kul men då ska jag ju bli dålig naturligtvis. Vet inte vad som hände, det blev helt svart för ögonen jag såg ingenting, men lyckades ta mig ut. Hörde mammas röst dovt bakom mig. Jag var helt genomsvett, kallsvettig, det rann utmed ryggen på mig.

Idag har det inte varit bättre. Vaknade och mådde hur bra som helst. Sen pratade jag med Susie i telefon och fick ett tryck över bröstet, armen domnade, kroppen kändes jätte tung och jag fick ont i hjärtat. Jag blev så rädd, trodde att jag skulle dö. Det susade eller vad man ska säga i nacken, halsen och huvudet. jag hade så ont i hjärtat så jag började gråta. Ludde och Frida kom in och tittade till mig. De tyckte att jag skulle ringa sjukan men jag e ju så jävla envis när det gäller det stället.

den senaste tiden har jag haft hjärtklappning väldigt ofta, hjärtat rusar iväg slår tre dubbla slag mer än vanligt, jag känner mig yr, blir rädd och tror att jag dör. Vet inte vad det beror på.

Det är säkert att jag stressar så, kan inte slappna av, det går bara inte. Sen har jag Alize i huvudet alltid, det har väl alla mammor men jag är alltid så orolig för henne, hur hon mår? om jag är en bra mamma? om jag finns där för henne?

Det är ju säkert resultatet efter allt som har hänt och alla känslor som blir när jag ser min dotter bli ledsen och sviken emmellanåt. Jag skyller inte på någon. Jag vill bara att vi ska må bra

Kommentarer :

#1: Kim

Läskigt! Det låter faktiskt som panikångest... Exakt samma symtom som både jag och andra jag känner har upplevt i samband med panikångest. Det kan vara värt att kolla upp det! För både din, Billys och Alizes skull och även för andra nära och kära..



kram!

skriven
#2: Anna

nja jo det låter som panikångest men det har jag haft förut och jag tror inte att det är det denna gången. men man kan ju inte veta säkert

skriven

Kommentera inlägget här :