Så var det Fredags mys

fre 29 jan

Snart är den jävla månad slut.

Har precis eller nja för en timme sedan tryckt i mig kina mat så gott. Nu ska jag snart titta på den nya serien som börjar idag, den svenska. Den verkar rolig.

Igår kväll städade jag så att jag skulle slippa det idag. men ändå har jag grejat. Mamma kom hit tidigt i morse och tog en kaffe. Sen satte jag igång med att dammsuga, torka golv och möblera om lite. Bakade även en kaka. Tog den hemgjorda kolan som var kvar sen jul, värmde den lite så den blev mer flytande, sen gjorde jag sockerkakssmet och hällde i den och kolan i en form med löstagbar kant. Har inte provat den ännu men den såg och luktade riktigt gott.

Var och hämtade Alize i skolan sen åkte vi till Kim och stallet. Alize var jätte duktig på ridningen idag, fast att Verona var väldigt pigg. Hon gick snabbt upp i gallopp. Alize var nära på att åka av en gång, men hon klamrade sig kvar. Alize gallopperade själv i snön. Hon kunde inte rida i paddocken för den var upptagen av islandshästar, hon som var med i bonde söker fru var där med sina hästar, så Alize fick rida på ängen.

När vi körde hem så satt alize med hjälmen på sig i bilen. Jag frågade varför? Hon sa - Men mamma det är bra ifall vi krockar. Två minuter senare fick jag en sån sladd på bilen så jag fick inte stopp på den. Efter att ha dragit handbromsen åkte vi iväg på blankis en bit ut på åkern typ en meter från ett djupt dike. Men det var ju ingen fara, jag blev rädd men Alize var cool lugn och tyckte att det var lite små kul






Kommentarer :

#1: Annika

så duktig hon är, våga ni släppa ut den lille i snön, tänk om han sticker.

skriven

Kommentera inlägget här :