Femton gastar på en död mans kista...

tors 29 sept

Hej och hå å´ en flaska med rom!
Drick ty hin håle har sörjt för det sista
Hej och hå å´ en flaska med rom!

Har haft den här jäkla melodin hela dagen i skallen.

Efter jobbet idag åkte jag hem till min mormor och morfar. Det är så skönt att komma dit, man blir så lugn och avslappnad. Jag kan prata med min mormor om allt...å då menar jag verkligen allt. Idag kände jag att jag behövde prata å d va så gött. Mormor säger inget, hon vet innan men har börjat berätta. Hon känner alltid på sig om det är något som kommer att hända, jag har fått det lite från mormor. Kan ana saker, känna saker och om jag tänker något eller drömmer det så händer det eller något liknande, förstår om en del har slutat läsa nu och tänker jävla strunt...men men...man pratar inte gärna högt om det för då tror ju folk att man är knäpp. Fast jag kan ju liksom inte spå, jag tror det mer e så att alla känner som jag men alla lyssnar inte på det...e la typ magkänslan.

Har haft en bild i huvudet ett tag med en gammal stol som jag vill ha ute på altanen och pynta runt den med blommor, lyktor, pumpor m.m. När jag följde med mormor ner i källaren idag för att hämta hemmagjord gelé, sylt och saft så vad står inte där...exakt en sån stol jag har letet efter...WEEEEEIIII. Så nu står den så fint här ute, nu fattas bara resten av pyntet, kommer bli så snyggt(lägger ut foto när det e klart)

Väl hemma kom Anki(svärmor) hit med ett fack ägg

Blev rostade mackor till kvällsmat med björnbärssylt(utan kärnor)

Kommentarer :

#1: Millah

i det hära inlägget har du lite olika ställen man kan handla noka =)



http://millahoman.blogg.se/2010/july/noka-1.html

skriven
#2: Lanah

Sv: Vad roligt att du är med! Önskar dig lycka till. :D

skriven
#3: Lanah

Sv: Jag hoppas det, men det är verkligen svårt. :(

skriven
#4: Lanah

Vinnaren av dagens blogg finns nu uppe! Titta in och kolla om det blev du. Om inte, så kommer det fler chanser! :) http://lanahs.blogg.se/2010/october/100110-vinnaren-av-dagens-blogg.html#comment

skriven
#5: Daniel

åh vill ha en flaska rom nu!

Lycka till!

skriven
#6: Olivia

sv: Precis! Ja det är faktiskt grymt kul ;)

skriven

Kommentera inlägget här :