BLOGAWARD

 Jag har fått en blogaward av radhuslivet.blogg.se så kika gärna in hos henne :) Tack så jätte mycket!!!! :)  Detta var ett tag sedan och nu ska jag få tummen ur och fixa denna :) 
 

Hur fungerar awarden? Här är reglerna:

- Tacka och uppmärksamma den som nominerat dig.

- Skriv 11 random fakta om dig själv.

- Svara på dem 11 frågorna du fått i awarden.

- Välj ut 11 bloggar att nominera (du kan inte välja den som nominerat dig).

- Skriv 11 frågor åt de du nominerar.

 

11 random fakta om mig:

1. Jag har två barn, 2 år och 12 år. 

2. Min "semester" varje år är ett par dagar på Sweden rock festival.

3. Jag älskar choklad och kaffe.

4. Jag har en lillebror och en storasyster.

5. Jag är väldigt känslig och lipar till de flesta tv- program.

6. Jag vill ut och resa, se alla kända byggnader runt om i världen. 

7. Jag älskar serier, bäst är satc och vänner.

8. Jag blir avslappnad av långpromenad med hunden.

9. Skulle ge mitt liv för mina barn.

10. Mina intressen är förutom min familj, kläder, film och böcker, fotografera, tycker även om att spela tv-spel.

11. Har lätt för att stressa upp mig och tar ofta på mig för mycket.

 

Frågorna som Radhuslivet hittade på blir svarade på här:

1. Vem skulle spela dig i filmen om ditt liv?

Liv Tyler. Om det är en svensk film får det bli Nina Zanjani

2. Om du vill imponera på någon, vilken maträtt bjuder du då på?

Oj ingen aning....något med kyckling tror jag och min sambo älskar när jag gör en skaldjursröra. 

3. Har du gjort bort dig någon gång? Så där att du kan gräma dig över det hela än idag?

Ja det har jag gjort, vid flera tillfällen, det är så att jag rodnar när jag tänker på det. 

4. Om du tvingas välja, väljer du bort din blogg eller ditt fb-konto?

Bloggen tror jag, den tar mer tid och där kan jag inte se vad mina vänner gör.

5. Vilken är den finaste komplimangen du fått?

Vet faktiskt inte. Min vän brukar vara duktig på att ge mig komplimanger på saker som hon tycker att jag gör bra och det värmer oerhört mycket. 

6. Vilket är ditt drömyrke?

Det var skådespelerska....men nu är det nog advokat.

7. Vilken är den bästa bok du läst?

Älskar böcker så jag vet inte. Tycker väldigt mkt om Camilla Läckbergs romaner. 

8. Vilken är din favoritkrydda?

Rosmarin

9. Vad önskar du dig i julklapp?

Önskade mig inget speciellt men fick jätte fina saker. 

10. Vilket är ditt favoritresemål?

Jag vill göra en resa runt om i världen och se alla kända byggnader, det hade varit fantastiskt

11. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?

I grundskolan var det bild och svenska

NU är det min tur att nominera:

malin, fashion stars, girlysworld, olivia magnusson, jenilitas blogg, nästan perfekt, lillstrumpanMolle, yasmine, kaffehörnan, we are damned and we are dead, fina frun   

 

Här är mina 11 frågor:


1. Vad ser du helst på tv?

2. Om du skulle få välja ditt förnamn, vad skulle du heta då?

3. Vad gör du helst en ledig dag? 

4. Sist du shoppade något, vad var det för något och till vem?

5. Hur ser din frukost ut?

6. En person som du ser upp till? 

7. Godaste maten? 

8. Vad ville du bli när du blev "stor"? 

9. Om du var ett djur vad skulle det vara då?

10. Favoritplagg i din garderob?

11. En blogg som du läser ofta? 

 

 

Kommentarer :

#1: Fina Frun

Vilka kul frågor! Svarar så snart jag får datortid :)

Tusen Tack och stor kram/
Fina Frun

skriven
#2: Fina Frun

Tack för utmaningen! Nu är frågorna besvarade:
http://finafrun.se/2013/december/blogaward-2.html#comment

Ha en mysig fredagskväll!

skriven
#3: yasmine modell mamma och fru

tack för utmaningen.
men vet inte om jag orkar gumman.
har knappt någon egen blogglust längre
hoppas återfå den och svara.
kram kraaams

Svar: kramar till dig <3
Anna

skriven
#4: Camilla

Vad kul du tog dig tid för denna utmaning! Roligt läsa dina svar :) Sweden rock har jag velat åka på i x antal år, men det blir aldrig av trots att alla mina vänner åker dit årligen. Men nån gång ska det väl bli min tur :D

Svar: klart att du ska åka, så kan vi ses där :)
Anna

skriven
#5: Maria

tack för utmnaningen! får se om jag hittar tid till att skriva listan :)

skriven

Kommentera inlägget här :