30 Jan- Öppna förskolan

Idag var vi på öppna förskolan på fm. Första gången vi var där. Vi var på ABF:s dans/rytmik förskola som Linda min och Alize "gamla" dansfröken håller i. 
 
Linda är väldigt duktig och fick verkligen barnen på bra humör. Det var sång, rytmik lekar och dans, mycket musik. 
 
Nu har även jag och Joey gjort oss kända där med tanke på att Joey lämnar ingen oberörd...med sin Karlsson på taket frisyr, stort smile och kisande ögon så for han runt som en virvl vind. Efter fem min så visste alla vem Joey var och vem hans mamma var.
 
Han sprang in i danssalen med ett illtjut(glädjetjut). Sprang fram till spegelväggen, dansade tittade på sig själv, skrattade och applåderade. Sen sprang han runt runt runt medans de andra barnen satt snällt i sina föräldras knän. Han skrattade, tjoade, tjöt och håret bara yrde runt honom. När alla deltagare stod i ring passade Joey på att springa omkring i mitten och applådera och smile:a upp sig mot alla. När Linda stängde av musiken tvärstannade han och började applådera och skrattade högt. Han hade otroligt roligt....det var sååå kul att se honom så glad även om det emellanåt nästan kändes lite pinsamt. 
 
Efteråt var det fika. Jag fick hälla i mig en kopp kaffe supersnabbt för efter att Joey tryckt i sig två marie kex och ett rån så sprang han iväg och snodde fika från dom andra barnen. 
 
Vi promenerade fram och tillbaka till ABF och handlade på vägen hem. Joey somnade gott i vagnen och har sovit i 2,30 timmar nu. Det har aldrig inträffat förut. 
 
Vi fick tyvärr ytterligare ett nej från en förskola idag då kötiden var på cirka ett år. 

Kommentarer :

#1: Anonym

Haha vad roligt! :D Guud vad tråkigt att vi inte bodde närmare varandra för annars hade jag gärna hjält till och passat Joey ibland. Jag tog väldigt mycket hand om mina kusiner när dom var små som är i Alizes ålder när deras föräldrar jobbade och lite sånt. Tråkigt att det ska va så jäkla svårt att få dagisplats. Det borde va lika stor rättighet att få det när man är över 1 år precis som man får gå i skolan.

Svar: ja det hade ju vart super bra om vi hade bott nära:)
Anna

skriven
#2: Linda-Mamma till Alfred

hehe full fart;)Härligt!
Mmm jäkla skit som går Alfred har 39.7 =( jag är frisk men han sjuk nu, hoppas det inte blir långvarigt febern kom krypandes igår..=(

skriven
#3: Fröken M

men va fasen !! hur svårt ska det vara att få en plats egentligen ? Finns det ingen pensionär i området som vill ha sällskap av en vild liten kille på dagarna ? ;)

skriven
#4: Jonnié Jonsson

ja lite trött va jag haha

skriven

Kommentera inlägget här :