31 maj

Igår gick dagen som vanligt i ett.

Åkte till frissan(Lotta) kl nio på morgonen. Fick håret klippt och färgat. Hem till mina föräldrar där Joey var, depå stopp med macka och kaffe sen var det dags för dagis och jobb.

Fick härliga kommentarer om min frisyr utav "mina" barn på jobbet. "Men Anna, vad snygg du är. Du ser ut som en tonåring".

Hem från jobbet, slängde i mig lite mat, hämtade upp mamma så åkte vi till sociten där det var föreställning "Stå upp mot rasism". Sittplatser hade mamma vunnit två biljetter till men stå platserna var gratis. Pinsamt Varberg att där var så lite folk, klaga inte på att det aldrig händer något. Detta var en kanon bra föreställning utomhus i härlig försommar kväll och GRATIS...varför kommer inte folk.

Otroligt duktiga musiker, dansare och trollkarl. Kvällen avslutades med min Idol, Magnus Betner. I love den killen. Han är så klockren och grymt rolig. Han tar sanningen och så som alla känner, skruvar upp det överdrivet slänger in sarkasm och bara öser ut det. Älskade när han pratade om små- barnsliv, hur jobbigt det är men ingen erkänner det utan istället twittrar man om hur lycklig man är hela tiden, hur man myser och busar och fotar fikan och instagrammar. Visst jag gör ofta sånt också men jag erkänner även att livet inte är en dans på rosor.

Han pratade även om rasism och burka, det va så bra där han menade på ett sarkastiskt sätt att om det blir olagligt att bära burka i Sverige så kommer dom muslimska männen bara säga"jaha okej, nä men på med lilla bikinin frugan och spring ut".

Hade en fantastisk kväll igår.

Idag blir det att ringa vårdcentral då Joey har feber igen, tredje veckan nu.

Kommentarer :

#1: Anonym

Låter som en jätte kul föreställning Betnér är ju grym ! Konstigt att han inte drog publik då kanske va d dåligt med reklam innan? Stackars joey har han haft feber i 3 veckor?? Elias har me haft d superkonstigt 2 dagar feber 2 dagar fri 2 dagar feber 2 dagar fri skumt asså. Hoppas joey blir bättre kram på er!

skriven
#2: Jenilita

Glömde skriva namn:)

skriven
#3: Jonnié Jonsson

ja men visst e ja duktig ;)

skriven
#4: Fröken M

Men du måste ju lägga upp en bild på håret så vi får se :) Kram

skriven

Kommentera inlägget här :