28 okt- Blandade känslor

Är redan hemma från jobbet. Det gick ut mail och telefonsamtal och även på radion att alla förskolor och fritidshem i Varbergs kommun skulle försöka få föräldrar att hämta sina barn senast kl 15.00 då det är en orkan på väg och klass 3 varning.
 
Det var faktiskt ganska mysigt att åka hem tidigare, jag fick åka först i våran personalgrupp då jag skulle hämta Joey på dagis. Men nu kom vi hem riktigt tidigt idag så nu sitter jag här, dricker kaffe och bloggar, mysigt.
 
På radion blåser dom upp den här stormen som att det är något helt otroligt. Vi får väl se hur mycket det kommer att blåsa. Såg på nyheterna i morse att det var västkusten och halland som skulle drabbas värst så jag det är ju vi. Vi har iaf förberett oss med värmeljus, ficklampa, mat har vi och vi har lockat in alla lösa föremål så nu kan stormen komma. Det jobbiga är att vårat hus är gammalt och ligger en bit upp på berget så hos oss kommer det nog att blåsa. 
 
Jag vill åka ner till havet, ner till hamnen och titta. Tycker att det är så spännande...samtidigt som det är otäckt. Det är verkligen blandad känslor. Det är coolt att vädret har sådan makt, vi kan inte påverka det. Vi får helt enkelt bara anpassa oss, det är coolt men det är samtidigt otäckt, speciellt om människor blir skadade
 
 
 

Kommentarer :

#1: Jonnié Jonsson

japp de kan bli illa detta, de sa innan på radion att den kan va starkare än Gudrunstormen

skriven
#2: yasmine modell mamma och fru

hoppas ni slipper allt för mkt blåst men ganska mys att tvingas vara inne o mysa hehe. känns verkligen som man får en anledning då hehe.
Hoppas ni får en mysig kväll kraaamen

skriven
#3: ansepanse

jag tycker nog mest att det är otäckt jag, vårt hus är också gammalt och vi har många jättestora träd i vår trädgård
kramar

skriven
#4: Cissi

Hoppas att allt är bra med er ;) här i Stockholm fick vi lite duggregn, men nu har de till och med tagit bort klass1 varningen så antar att stormen kom av sig på vägen...
Håller verkligen med om att det är blandade känslor..

skriven
#5: Fröken M

Jag hoppas det blev en lugn natt utan allt för mycke kaos i stormen !
Här märkte vi inte av det alls - mer än att det ösregnade !
kram

skriven
#6: Fina Frun

Hoppas att ni klarade stormen bra! Här blev det inte alls farligt (västkusten, gbg)

skriven
#7: Camilla

Hur har det gått för er med stormen?

Svar: Det gick bra :)
Anna

skriven
#8: Malin S. Carlsson

Kände samma sak, hade varit så häftigt att åka ner till vattnet och fota, kunde bli riktigt bra bilder! Men inte värt att riskera livet för några fina foton :)

skriven

Kommentera inlägget här :