Semester vecka nr 2 startad

måndag 30 juni
 
Dåligt väder i helgen och en man som tillbringade hela lördagen i garaget gjorde att det inte blev så mkt hitta-på denna helg. Alize och hennes mormor var på hundutställning och Lucy kom två, Grattis Lucy.
 
Läste på facebook precis. Måste bara lägga upp det här. Min dotter Alize hade skrivit en status om Kaluha och lagt upp en bild...det var så fint så jag började gråta. Stackars Alize har fått gå igenom mycket sorg under denna månaden, först hennes vän katten. Dem två alltså, dem hade en väldigt fin relation. Jag tror att katten Manson har fått höra alla Alize´s hemligheter. Och sen Kaluha...ännu en vän.
 
" Guud vad jag saknar dig! Jag kommer ihåg första gången jag red dig och det gick jätte bra. Och första gången jag hoppade dig och flög av och fick ha gips. Då lovade jag mig att aldrig rida dig igen men det gick inte att hålla sig borta från dig! Sakta men säkert började vi träna med varandra igen och det gick bara bättre och bättre. När det var dags för vår första tävling så vann vi och sen dess har vi tävlat ihop... Vi har både haft fantastiska ögonblick men även mycket motgångar. För knappt en månad sen red vi vår sista tävling ihop och kom 2:a (och sist) i klasserna men de gjorde ingenting. I onsdags var det sista gången jag fick träffa och rida dig. Du var såå pigg i skogen och vi hoppade i paddocken sen gick allting alldeles för fort. Jag kommer ALDIRG glömma dig kaluha. Du var min bästa vän och jag är för alltid tacksam att jag fick träffa dig!! Jag älskar dig Kaluha och vila i frid. Tack för denna fantastiska tiden med dig. Det känns som om jag skulle kunna skriva om dig i evigheter, vilket jag kan för du var/är den finaste vän man någonsin kan ha! ❤️" 
/ Alize
 

I går kände jag att vi behövde göra något. Så vi åkte till Borås djurpark, det blev bara jag, Billy och Joey för Alize ville inte följa med. Vi hade en riktigtrolig dag. Joey sprang som en tok och tittade på alla djur, lejon, björn, apa och ormen var det som lockade mest. 
 
På kvällen gick jag och mamma en kvällspromenad med hundarna, jag måste försöka hålla kondisen uppe under sommaren
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Linda-Mamma till Alfred

Härligt med semester!!Eller hur riktigt bra film så den rekommenderas!

skriven
#2: yasmine mamma till dennis

tack så mkt gumman
ha en fin måndag
kraam

skriven
#3: Maria - mamma och gravid ♥

skönt med semester :)

skriven
#4: Fröken M

Mysigt ! Där var jag jätte ofta under mina år i borås ! Nu var det dock väldigt länge sedan sist !
Kram

skriven
#5: Jonnié Jonsson

Tackar måndagen va kanon, hoppas att du får en bra Tisdag :)

skriven
#6: Cissi

Så fint och känslosamt skrivet. Förstår att hon saknar

skriven
#7: Angela

Vad mysigt med semester och med en liten utflykt till zoo :-)
Hoppas att ni får en fortsatt fin semester tillsammans
kram

skriven
#8: Linda-Mamma till Alfred

Den nya designen firas med en tävling där du kan vinna en fin uggla hos mig;)

skriven
#9: malin

fint skrivet <3
Åhh, borås djurpark ska jag till på fredag om vädret är ok :)
inte varit där på 5 år tror jag :P

skriven

Kommentera inlägget här :