pepparkakeland

sön 22 nov
 
Hur fort gick inte denna helgen då? Ändå hade jag en extra dag ledigt. Jag skulle inte bli ledsen om det drar in ett snökaos under natten så att vi får stanna hemma i morgon. 
 
I går var jag och Joey på bio. Det gick ganska bra, jobbigt att stå i kö och när vi köpte popcorn råkade J välta ner en rätt så stor reklamskylt så att typ hela bion vände sig om. Denna gången tog faktiskt J åt sig och sa flera gånger, mamma det var inte meningen. 
 
Vi satte oss tillrätta och filmen startade...efter typ 2 min skriker J " Det där är inte Alfons Åberg!!!!!!!" och det hade han rätt i för det var någon annan film. Efter en stund när jag hade försökt att få J att sitta still så kom det in en kvinna som sa att det var något fel och att Alfons skulle sändas i en annan salong. Ni kan ju tänka er kaoset när massa föräldrar ska transportera sina barn, kuddar, popcorn, dricka m.m. Slutligen fick vi satt oss tillrätta och tittat på Alfons, den var bra vilket J också tyckte men han tröttnade och vi gick innan filmen var slut. På väg till bilen var han lite arg för att vi inte köpte mer godis och sprang och tramsa, snubbla och slog pannan i kullerstenen...så en bula blev det.
 
Jag var och tränade och efter det var det väldigt skönt att slå sig ner och äta hemmagjord pizza och vira in sig i en filt i soffan. 
 
Idag åkte vi och lämnade Alize hos hennes farmor. J gick in och kikade runt och med sin charm fick han såklart godis av Alize´s farmor. 
 
Sen har vi bytat gardiner och bakat pepparkakor....det gick väl som det gör med små barn. Mamman står alltid kvar och bakar upp det sista när barnen tröttnat. Mitt i baket med deg och mjöl överallt kom J på att han var kissnödig....well well Life´s good
 
 

Kommentarer :

#1: Jonnié Jonsson

haha nje nu e snön nästan helt borta härnere :) så jag tror jag stannar här

skriven
#2: Fröken M

jag delar alltid upp pepparkaksdegen MINST 3 delar för en del är ungefär det Viggo har tålamod att baka.
Så vi bakar typ en plåt åt gången i flera dagar istället.
då brukar det funka bra :)

skriven
#3: malin

trist att sätta sig o de blir fel film, men bra ni fick se den tillsut ändå då :)
o mysigt att baka pepparkakor med! luktar ju sååå gott!

skriven

Kommentera inlägget här :