Påskafton

lör 26 mars
 
En hel vecka sedan som jag skrev sist. Har inte haft tid. Jag och Joey har ägnat åt oss projekt legobygge om kvällarna. Vårt mål är att lyckas bygga ihop alla beskrivningarna, kommer ta lite tid men vi har hittills fått ihop Batmans station, en grävmaskin, en polisbil, någon liten gatupark och ett starwars skepp. Joey har dock inget tålamod och sätter sig gärna med ipaden efter en stund och låter mig bygga själv :P 
 
Har bara blivit två träningspass denna veckan men i torsdags var det ett jätte roligt pass och grymt tufft. Mådde illa det sista, kändes som att maten jag hade fått i mig åkte jojo i halsen. Var så trött när jag kom hem så efter dusch och mat så släppte jag ut hunden i trädgården (som inte är inhägnad) gjorde mig iordning, lade mig bredvid Joey, läste lite. Kom på när Joey hade somnat att - Äh, jag tittar väl ett avsnitt Dawsons Creek. När det var slut så tänkte jag att vad tyst här är....hmmm....vänta lite var är hunden?
 
Jag hade ju såklart glömt honom ute...vilket jag upptäckte cirka en timma senare. Blev så rädd, tänkte att NEEEEEEJ nu har han säkert rymt och är försvunnen. Öppnade dörren och skrek lite hysteriskt...AGNE!!!! Där satt han precis utanför ytterdörren, dyblöt för det regnade ute. Han tittade på mig, blev så glad. Sprang in och lade sig vid brasan. Korkade hund, han hade ju kunnat springa flera mil om han hade velat. 
 
Igår hjälpte jag, min mamma och Alize svärmor på hundutställning. Vi stod i caféet, servade domarna med mat och kaffe, delade ut priser...fixade och så. Alize ställde ut två hundar. Bitch, en tax och Shilo, en schäfer som är mamma till vår hund. Hon var duktig och kammade hem lite rosetter. Vi hade en jätte rolig dag men oj vad trött man var i kroppen när vi kom hem. 
 
Idag blir det en sväng hem till vänner för lite grillning
 
Glad Påsk
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: malin

va mysigt med legobygge! bara avgudar lego ju! :D<3
kul med utställning med, är sååå sugen på att ställa ut, men Carmen är inte så glad i sin långa päls, så vi klipper ju ofta ner den o då är ju utställningen körd :(

skriven

Kommentera inlägget här :