Sista semesterdagen

Söndag den 30 juli
 
Det var otroligt länge sedan som jag skrev här...har varken läst bloggar eller skrivit bloggar sedan i maj månad...
 
Det hände väldigt mycket under våren och jag kände att jag behövde prioritera familj och tid framför blogg. Har inte saknat bloggandet ett dugg faktiskt men jag "skriver ofta inlägg i huvudet" därför har jag ibland funderat på om jag istället skulle starta pod. Det är själva skrivandet som tar tid för mig och känns jobbigt.
 
Nu har jag dock möblerat om lite hemma och har ett skönt bord att sitta vid och skriva där jag har en helt fantastisk utsikt. 
 
Med risk för att detta blir ett låååångt inlägg......
 
Fem sköna semester veckor har jag haft, började semester lagom till midsommar som firades hos Peter och Kajsa. Hade dock "fuskat" lite med semester innan det då vi var på Sweden Rock Festival. 
 
Semestern började med en weekend i Stockholm med goa vänner. Vi bodde på ett kanonfint hotell som jag varmt kan rekommendera...The Winery Hotel 
Vi såg Guns and roses på friends arena vilket var grymt bra. Dagen efter åt vi på en mycket annorlunda och trevlig restaurang Aifur där träffade jag Camilla. En tjej vars blogg jag har läst i ett par år och följer även henne på instagram, det var så kul att träffa henne, hoppas att det blir fler gånger http://radhuslivet.blogg.se
 
Sen har semestern rullat på, det har varit tråkigt väder. Knappt någon sol och absolut inget strandväder men vi har ändå fått bada i havet och fiska krabbor. 
 
Vi har varit kulturella uppe på fästningen, varit på Tylösand, varit i Falkenberg på Wheels and Wings. 
 
Har hjälpt mormor att flytta och sedan städade vi hennes gamla lägenhet. 
 
Vi bodde i stugan under en helg då min äldsta kusin och hennes barn var här nere och hälsade på. 
 
Det har varit många möten kring vårat husbygge som drar igång om två veckor.
 
Detta året har det hänt väldigt mycket...det känns konstigt då det ju faktiskt är många månader kvar detta år och man undrar ju om det kommer att ske fler förändringar och isf om de är bra eller dåliga.
 
Morfar blev ju sjuk och dog tyvärr
Jag sa upp mig på mitt jobb och fick ett nytt jobb på en helt nybyggd skola som jag börjar på imorgon
Joey börjar skolan nu i augusti
Alize börjar gymnasiet
Vi ska bygga hus
 
Så ser det ut för min del nu...hoppas att jag orkar uppdatera lite oftare

Kommentarer :

#1: malin

så skönt att de är nånmer som känner lte som jag, fast jag har iaf tvinga mig själv att gå in en gång i veckan för att skriva vad som hänt under semestern.. men de har inte funnits varken tid ork eller lust. inte ens kollar på andras bloggar, men just idag kände jag att jag kunde ta mig lite tid o just igår då så skrev du ett inlägg.. jag som kikat in lite då o då i juni.. :) Hoppas nya jobbet blir kanon! kram

Svar: Tack. Kram❤️
Anna

skriven

Kommentera inlägget här :