Fuskare

sön 21 jan
 
Vilken helg, känns som att jag behöver flera på raken...
 
Fredagen...ja jag fuskade. Nu går jag ju som sagt på ett 15 dagars program som innebär kost och träningsschema. Träningsschemat har jag följt väldigt nogrant och jag har en liten hjälpredare som hjälper mig med detta. 
 
Men kosten...attans i fredags föll jag pladask. Jag fuskade och det känns bättre att jag skriver det här och erkänner det än att försöka låtsas som att det inte har hänt. Jag tryckte i mig två småkakor på fredagsfikan på jobbet. Mådde illa efteråt och min kära kollega Emma som är grymt duktig och strikt med kost satt bredvid och tog INGEN kaka. 
 
Jag tänkte att - ähh, ett fusk. Det är bara att ta nya tag!!! 
Kvällen hemma, familjen äter fredagsmys. CHOKLAD!!!!! Men skam den som ger sig. Gick ut i köket lagom innan talang började och blandade naturell kvarg med lite kakaopulver. Det funkade...yeeeeiiiii
 
Igår åkte vi ut till stugan och vårt blivande hem. Peter, Kajsa och Gaiden dök också upp. Vi eldade skräp och grillade korv. Riktigt mysigt blev det. 
 
Skönt att få tänka på annat. Jag har ju en tonårsdotter också, vill ju inte lämna ut hennes eller vårt privaliv men det är tufft och det är tufft att vara mamma till en tonårsdotter som hon. Mitt hjärta springer iväg, ångest, rädd, oro...det är mycket hela tiden. Därför tycker jag att det är skönt med kost/tränings schema för då har jag något att fokusera på. Vet att det låter konstigt men sådant ihop med positiva upplevelser gör mig för stunden lite starkare
 
 

Kommentarer :

#1: Hanna Karlsson

Åh, kör du C9 eller F 15? Hur bra som helst ju. Ett fusk gör ingenting. Det är bara att ta nya tag.

PS: Tack för din kommentar på min blogg, har skrivit svar på kommentaren och gett tips på två andra blogginlägg som jag tror kan göra nytta för dig. DS

Kram

Svar: ok, då ska jag in och kika, tack så mycket :) har kört C9 och gick direkt på F15
Anna

skriven
#2: Linda

Åh hihi ibland behöver man fuska, bara man inte glömmer av att ta tag i det igen;)
Svar: Så lite så. Men åååh börja att använda scrub, det gör sååå gott för hyn!

skriven

Kommentera inlägget här :